לאחר שהכריז על פרישתו מהתנועה, עמרם מצנע מי שהיה מס' 2 של יו"ר המפלגה, סוגר איתה חשבון בראיון מיוחד שיתפרסם ביום שישי ב"מעריב סופהשבוע". מצנע תוקף את לבני בחריפות ומתאר בהרחבה את השתלשלות עזיבתו וההלם לאחר האיחוד המפתיע של התנועה עם מפלגת העבודה. 

"מראשית הדרך ציפי לבני לא עמדה במילה שלה, במשך שנה וחצי היא התכחשה לכל דבר שהבטיחה לי", מספר ח"כ מצנע. "על פי תקנון התנועה היא חייבת לומר לכל אחד מחברי הסיעה מה מקומו ברשימה החדשה שבועיים מפיזור הכנסת, נפגשתי איתה שבועיים וחצי אחרי שהכנסת התפזרה מפני שלא הייתי בארץ והיא אמרה לי שהיא עדיין לא החליטה, היא אמרה שהיא מנהלת שיחות עם פרופ' טרכטנברג ועם עמיר פרץ והיא רוצה שתי נשים ברשימה. הבנתי שאין לי מקום ברשימה, אמרתי אני מודה לך מאוד. זה היה מפגש של שני אנשים שמדברים בשפה שונה לחלוטין. היא לא סופרת אף אחד ממטר".

מצנע מספר כי התנועה למעשה לא התנהלה כמפלגה, אלא כסיעה שבה כל אחד עסק בעניינו ללא דרך משותפת, בעיקר לאחר קריסת התהליך המדיני. לשאלה מדוע לא פרש על אף החיכוכים שהחלו כבר בתחילת הקדנציה ענה מצנע כי "לא חשבתי שזה נכון להתפטר מהכנסת ולתת לה סיפוק, נשארתי איתה ביחסים קורקטיים אבל לקחתי לתשומת לבי את משמעות ההבטחות שפוליטיקאים נותנים.  הובטח שאהיה מס' 2 לכל דבר ועניין, הייתה הבטחה שלה שאהיה שותף לתהליך המדיני וזה לא התקיים".


מצנע גם תוקף בראיון את ראש הממשלה נתניהו. "הוא פחדן במובן של חוסר אומץ בקבלת החלטות, הוא לא קיבל החלטות בשום דבר, כל תחום מורכב שמחייב אומץ והכרעה נשאר על השולחן. בתחום הכלכלי הוא איבד כיוון. מעמדנו הבינלאומי בשפל הכי נמוך מאז הקמת המדינה". 

ציפי לבני מסרה בתגובה: "הפרידה מעמרם מצנע לא הייתה קלה עבורי. מצנע הוא אדם ערכי וראוי ושליח ציבור מהזן הנדיר-מסור ואמיתי. יש לי הערכה עמוקה אליו והרצוג ואני נשמח לשלב אותו בעשייה בעתיד כשנחליף את השלטון. תרומתו חשובה לנו".
הראיון המלא יפורסם ביום שישי ב"מעריב סופהשבוע"