יום שלישי השבוע, מתחם אירועים בצומת כנות. הפטרון הרוחני של אלי ישי וראש ישיבת "כיסא רחמים", הרב מאיר מאזוז, מקיים את אירוע הגאלה השנתי של המוסדות בראשותו. השנה, בשל הנסיבות, הפך האירוע לסוג של כנס השקת הקמפיין של מפלגת "העם איתנו". למחרת, בסקר של עיתון "הארץ" עוברת המפלגה את אחוז החסימה, לאחר מספר סקרים ידידותיים פחות - וצוות הקמפיין יכול לנשום לרווחה.


אחרי 14 שנים שבהן החזיק באחד התפקידים העוצמתיים ביותר בבית הנבחרים הישראלי, מתחיל ישי לבנות את עצמו מאפס. בלי מנגנון ועם חוסר במשאבים. כוח האדם שעומד לרשות ישי שונה לחלוטין מהמנגנון המשומן והיעיל של ש"ס, שנציגיו פרושים היטב ברמה הארצית והמוניציפלית.
מבוקר עד ערב מדלג ישי מעיר לעיר ומרב לרב, בניסיון לגבש במהירות קמפיין, להשיג תקציב ואם אפשר אז גם למצוא מועמדים אטרקטיביים שיאיישו את שורות המפלגה וישתבצו לצדו ולצד הח"כ יוני שטבון, שערק לשורותיו מהבית היהודי.

ברור לישי כי הוא צריך להוסיף לרשימה דמויות מוכרות שיתרמו לעניין הציבורי ויקבעו סוף סוף את "העם איתנו" בטווח 5 מנדטים בכל הסקרים באופן קבוע, יעד חשוב למפלגה בראשית דרכה. אולם בכל הקשור לצירוף חברים חדשים לרשימה, ישי נמצא באזור הנוחות שהוא מכיר מש"ס: דמוקרטיה לא תהיה נחלת מפלגת "העם איתנו", לפחות לא בבחירות הקרובות.

בסביבתו של ישי היו מודעים להתעניינות התקשורתית באירוע הגאלה של הרב מאזוז, ודאגו לבימוי מדוקדק. על במת הכבוד, שהוקפה בקריסטלים מלאים
שמן שהעניקו אווירה קבלית, ישבו הרבנים שהוזמנו לאירוע. ישי, הרב מאזוז ושטבון שהו מאחורי הקלעים. רק אחרי שאלפי המוזמנים באולם ובאולמות סמוכים שנשכרו לאירוע מצאו את מקומם, עלה לבמה מנחה הערב וביקש מהקהל לעמוד על רגליו כדי לקבל את ישי.

ברקע כבר התנגן "הנאמן", שיר ההלל שהולחן לכבוד ישי. המוזיקה קצבית והמילים חד־משמעיות: "הוא אשר השכיל להתייצב אל מול עוינים/הוא שלא חדל ממסירותו מזה שנים/בנועם מידות וענווה, אמת ללא ערעור/ייחס תמיד הצלחתו למאור עינינו בהידור". 

לצלילי הפזמון נכנס ישי ונופף לכל עבר כאילו היה מועמד לנשיאות שהגיע במסע הקמפיין למדינת המחוז שלו. "בכל ביתי נאמן הוא/עליו בפי קודשו העיד מרן/הרעיף מברכתו, זהו אלי ויושרו/אורך ימים בימינו ושמחה תאיר נפשו/ימשיךבפועלו לישראל עמו".

ואם זה לא מספיק, דאג המפיק המוזיקלי לשתול בהמנון קטע בקולו של המרן הרב עובדיה יוסף, שבו הוא אומר: "ידידנו, רבי אליהו אלי ישי, איש צדיק וישר. בכל ביתי נאמן הוא. אני אסיר תודה שתמיד עשה הכל בחוכמה ובענווה. אף פעם לא התרברב, וכל מה שהצליח היה תולה בזכות שהיה שומע לקול התורה".

בנאומו בפני באי הכינוס הבטיח ישי בחצי חיוך, שלא יעסוק בפוליטיקה. ואז נתן מונולוג ארוך שטיווח ישירות את המתחרים. "הקמנו את המפלגה הזו כדי
למנוע את אוסלו ג'. לא נחשוש מאיש", אמר. בהמשך התגייס לקדם את התרומות לטובת הישיבה, ושימש כמנחה המכירה הפומבית. הקהל, כך נראה, התלהב ופתח את הכיס.

אחרי ישי, ולקול צהלות הקהל המשולהב, נכנס לאולם פטרונה הרוחני של "העם איתנו", הרב מאזוז. אם לשפוט לפי דבריו, נראה שהוא מאוהב עד כלות ברעיון החיבור בין הציבור החרדי לדתי-לאומי.

הרב מאזוז - שעלה לליגת־העל, ולראשונה זוכים הוא ואנשיו לראות עשרות עיתונאים שבאו לשמוע מה יש לו לומר - גילה בקיאות בשירי ח.נ. ביאליק כשציטט משירו "המתמיד". "ומי אתה שמיר, מי אתה חלמיש, לפני נער עברי העוסק בתורה?". את הגרסה שלו, שמטווחת את יאיר לפיד ואלעזר שטרן, הוא הציע למאזינים באירוע: "מי אתה לפיד, מי אתה שטרן, לפני נער עברי העוסק בתורה?".

עלה לליגת על. הרב מאזוז

כחובב גימטרייה וראשי תיבות, לא אכזב הרב מאזוז את חובבי הז'אנר. "מפלגת יחד: ראשי תיבות יהודים, חילוניים, דתיים", ציין. גם שטבון זכה לפרגון: "להנחיל אוהבי יש", ציטט מאזוז את הפסוק והסביר "יש, ראשי תיבות של יוני שטבון". אף ישי והמפלגה זכו לגימטרייה: "בכל ביתי נאמן הוא", ציטט הרב וקבע, "הוא שווה 12 מנדטים, כפי שהמפלגה תקבל".

סוללה ארוכה של רבנים הגיעו לאירוע, להביע הזדהות עם הרב מאזוז, בהם הרבנים הראשיים לשעבר בקשי דורון ושלמה משה עמאר. על במת הכבוד ישבו גם אנשי "עוצמה יהודית", מיכאל בן ארי וברוך מרזל. האחרון נהנה מיחסים קרובים עם הרב מאזוז, ושואף לקבל את ברכתו לשילובו של בן ארי ברשימה.
וכשהאירוע כמעט בא אל סופו, התלהטו הרוחות בירכתי האולם כאשר אחד מראשי המטה הביע בפני עיתונאי מוכר ביטחון מופרז לגבי מספר המנדטים שתקבל הרשימה לאחר הבחירות, וקבע את המספר 8 כיעד ריאלי ובר השגה. בלהט הדברים נשלפו נייר ועט ואל מול עדי ראייה רבים נקבעה התערבות על סך עשרת אלפים שקלים. גם אם בסופו של דבר יפסיד המקורב לישי את כספו, יוכל להתנחם בכך שלפחות הביטחון העצמי שהפגין זכה לפרסום, והשיג את מטרת ההתערבות.

ומילה אחת על השחקנים שהיו השבוע בעמדת המתנה. אריה דרעי יסתער ככל הנראה בשבוע הבא על תפקיד יו"ר ש"ס, מהלך שנכנס להקפאה בשל אבלו של נשיא מועצת החכמים, הרב שלום כהן, שיושב שבעה בעקבות פטירת אחותו וזכה לביקור תנחומים אישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

במקביל, הרב חיים אמסלם מנהל מגעים עם מספר מסגרות פוליטיות לשיבוצו במקום ריאלי ברשימה. אם המגעים הללו לא יישאו פרי, הוא ייאלץ לשקול הקמת מפלגה בראשותו, צעד שמהווה הימור פוליטי גדול, או לקבל החלטה על המשך ישיבה על הספסל בקמפיין הנוכחי.