השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ממפלגת 'ישראל ביתנו', הודיע היום (שישי) במפתיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, מעט יותר מחודשיים לפני הבחירות לכנסת.



בהודעה שפירסם אהרונוביץ' נאמר: "לאחר שמונה שנים במערכת הפוליטית, מתוכן כיהנתי כשנה בתפקיד שר התיירות ושש שנים כשר לביטחון פנים, שנים המצטרפות ל-32 שנים בהן שירתתי במערכת הביטחון, סיכמתי אתמול עם יו"ר המפלגה, מר אביגדור ליברמן, על פרישתי מהמפלגה ומהחיים הפולטיים אליהם הצטרפתי מתוך רצון להשפיע ולהיטיב. אני מאמין שכך עשיתי.


עוד נאמר בהודעתו של אהרונוביץ': "הייתה לי הזכות להיות שותף לתהליכים מקצועיים מורכבים, לנהל ולקדם באופן משמעותי את המשרדים שבראשם עמדתי. כך גם הייתה לי הזכות לקחת חלק בקבלת החלטות חברתיות, בטחוניות ומדיניות, והכל מתוך ראיית טובתה של מדינה ישראל לנגד עיני.על זכות זו אני מודה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסר בתגובה: "אני מודה ליצחק אהרונוביץ׳ על השנים בהן כיהן מטעמה של ״ישראל ביתנו״ בממשלה ובכנסת. בתפקידיו כשר לבטחון פנים וכשר התיירות תרם אהרונוביץ׳ תרומה גדולה למדינת ישראל, לביטחונה ולחוסנה ואני משוכנע שאהרונוביץ׳ ימשיך ויתרום למדינת ישראל ושאני נמשיך לשתף פעולה גם בעתיד".

יצחק אהרונוביץ' הגיע לפוליטיקה לאחר שירות ארוך במשטרת ישראל, אותו סיים בדרגת ניצב. הוא פיקד על משמר הגבול, על מחוז ש"י ועל המחוז הדרומי. את שירותו סיים התפקיד סגן המפכ"ל.  בשנים 2005-2004 כיהן כמנכ"ל חברת "דן". נבחר לראשונה לכנסת ה-17 מטעם מפלגת ישראל ביתנו, בה שימש כסגן יו"ר הכנסת. בנוסף הוא היה חבר בוועדות החוץ והביטחון, הפנים והגנת הסביבה ובוועדה למאבק בנגע הסמים. 
 
ב-2007 מונה לתפקיד שר התיירות, ואחרי פחות משנה התפטר יחד עם מפלגתו מהממשלה. לקראת הבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום הרביעי ברשימת המפלגה ולאחריהן מונה לשר לביטחון פנים, תפקיד בו המשיך גם בכנסת ה-19. 
 
כזכור, בשבועות האחרונים מתנהל חקירה נגד בכירי מפלגתו של אהרונוביץ', ישראל ביתנו, במהלכה נחקרה חברת הכנסת מטעם המפלגה, פאינה קירשנבאום, השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב. גם חבר הכנסת שמעון אוחיון וראש מטה המפלגה, דוד גודובסקי, נחקרו בפרשה. לאחרונה עזבו את המפלגה השר עוזי לנדאו וחבר הכנסת דוד רותם.