גם הפיגוע הנורא שאירע בפריז בסוף השבוע האחרון, הפך להיות חלק ממערכת הבחירות שמתנהלת בישראל. יו"ר מפלגת "יש-עתיד", יאיר לפיד, השתתף היום (שני) בכנס השיווק 2015 והתייחס לביקורות שסופג ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על ביקורו בפריז.



לפיד נשאל מה הוא חושב על התנהלות ראש-הממשלה בפריז ואמר: "האירוע הזה גרם לדעתי להתפכחות אירופאית. נגמרה התזה שבה מלחמה בטרור עושים בסובלנות ובהבנה, מלחמה בטרור עושים ביד קשה במודיעין ובלחימה בלתי מתפשרת וטוב שהיה לנו נציג בכיר שם, אבל אמש נחשפנו להתנהגות של הישראלי הלא מנומס. ראש ממשלה שנדחף בתור, צורת התנהגות לא מנומסת, בדיוק כמו שנהג נתניהו עם האמריקאים כאשר התחיל לאט לאט לחרב את היחסים שלנו עימם ואני לא רוצה שזה יקרה לנו עם אירופה".
נתניהו מדליק נר לזכר קורבנות המרכול הכשר

לפיד אף נשאל מדוע לא נסע גם כן לפריז ואמר: "רציתי להיות שם, אבל לא נסעתי כי הרגשתי שלמדינת ישראל יש שם ייצוג יתר. רציתי להיות שם כי מה שקרה השבוע בצרפת זה אחד הדברים שהכי נוגעים בי. זה מתחבר לי ישירות לסיפור של אבא שלי בשואה. אבל ראיתי שלא היה מחסור במנהיגות ישראלית בטקסים ולכן לא נסעתי". 

 
לפיד גם התייחס לברית האסטרטגית עם חברו לממשלה עד לא מזמן, נפתלי בנט ועל מפלגתו ותקף: "נפתלי הוא איש חייכן ונחמד להפליא אבל מאחוריו עומדת תקומה - מפלגה קיצונית ימנית. אורית סטרוק ובחור שנעצר ע"י השב"כ. ישבתי עם אורית סטרוק בכנסת- היא מפחידה. כל מי שמצביע לבנט צריך להבין את מי הוא מכניס לכנסת ביחד איתו. מדובר במפלגה שלא מעניין אותה מה קורה בצד הזה של הקו הירוק".

"היחסים עם הבית היהודי התקלקלו ביום שראינו שכל מה שמעניין אותם זה להעביר כספים מעבר לקו הירוק. אנחנו לא מפלגת שמאל וגם לגושי ההתיישבות מגיע שנעביר להם כספים, אבל אמרתי זאת בעבר ואומר זאת שוב- גם קרית שמונה, באר-שבע, עוטף עזה והטיפול בעוני זקוקים לכסף לא רק גבעה נידחת בבית-אל. לא יכול להיות ששליש מהתקציב שמופנה למעונות יום כדי שאימהות יוכלו לצאת ולעבוד יועבר למועצה אחת בשומרון".