ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פירסם היום (שישי) הודעה בה הוא מודיע כי לא ייכנס לממשלת אחדות עם העבודה. דברים אלו נאמרים לנוכח הפרשנויות בימים האחרונים, לפיהן הפער הקטן בין הליכוד למחנה הציוני, תכריח את הצדדים להקים ממשלת אחדות.



"מפלגת העבודה בחרה רשימת שמאל קיצוני ואנטי ציוני", אמר נתניהו. "תהום פעורה בין הליכוד בראשותי לבין העבודה. לא נשתף פעולה בממשלה אחד עם אנשים שאומרים: 'נשים ישראליות לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא', 'התקווה הוא שיר גזעני', 'הזהות הפלסטינית שלי חזקה מזו הישראלית', 'אני לא מתחבר למושג הזה, ציונות'".



בהמשך דבריו אמר נתניהו: "אין מפגש בין התפיסה הלאומית והאחראית של הליכוד בראשותי, לבין הרשימה השמאלית של ציפי ובוז׳י, שעכשיו מתברר שהיא רשימה שמאלנית קיצונית. זוהי בדיוק ההכרעה: ממשלת ליכוד חזקה בראשותי או ממשלת שמאל בראשות ציפי ובוז׳י".

אם לא די במלחמות מול הרשימה המאוחדת של העבודה והתנועה, מתנהל בליכוד גם קרב מבית. ראש השב"כ לשעבר, ומי שנבחר במקום ה-20 בפריימריז הליכוד שנערכו בשבוע שעבר, מטיח האשמות קשות בהתנהלות סביב פריימריז הליכוד, שבסיומן מוקם כאמור בתחילת העשירייה השלישית, כשהוא מקדים את ציפי חוטובלי.


"היום ברור לחלוטין שמאות קולות הושגו במרמה במעטפות כפולות", כתב דיכטר בעמוד הפייסבוק שלו. "אותם קולות נספרו בהפרש של ימים עד שבוע ממועד הספירה הרשמית והויבלו למצב אבסורדי בו חוטובלי גוברת על כל המועמדים ומוצבת לכאורה במקום הראשון בין כל מתמודדי הליכוד בקלפיות המדוברות".



בהמשך כתב דיכטר: "הסיפור רחוק מלהסתיים, ואם הקלפיות ש'נעדרו' ו'בושלו' במשך ימים לא ייפסלו- הסיפור ימשיך לידון במחוזי ואף בעליון".