יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הציג היום (ראשון) במסיבת עיתונאים בתל אביב את הרכש החדש של מפלגתו, ח"כ אלעזר שטרן, וכינה אותו "חבר הכסת ה-20" של יש עתיד בכנסת היוצאת "משום שבכל המאבקים שניהלנו בכנסת הקודמת, נלחמת איתנו שכם אל שכם".

"לאורך כל הקדנציה הקודמת שאלו אותי אם אני מיש עתיד. עכשיו זה מתממש. את היום הראשון של הממשלה האחרונה פתחתי, דקות אחרי השבעתה, בדאגה לניצולי שואה ולאחר מכן בדאגה לבני ובנות השירות הלאומי. גולת הכותרת היא הגיור שמשקף את עמדתנו המשותפת", אמר שטרן.
כדוגמא לשיתופי הפעולה שלהם ציינו השניים את חוק השוויון בנטל, חוק ניצולי השואה, חוק הגיור ועוד. שטרן אמר: "היו שיתופי פעולה רבים והגיור משקף סוג של אמירה משותפת על איך צריכה להיראות הדמוקרטיה היהודית היחידה בעולם. למרות שהייתי שייך למפלגה אחרת, ראיתי ביש עתיד שותפים פעילים מאד".


לא ברור באיזה מקום ישובץ שטרן

לאחר מכן התייחס ח"כ שטרן לתמיכה בחוק ברית הזוגיות ובזכויות לחד מיניים ואמר שיתמוך בכל חקיקה עתידית בנושא: "לזוגות חד מינים מגיע הזכות להקים משפחה כמו כל זוג אחר, אני תמכתי בכך ותמכתי בברית הזוגיות. אני פעלתי ברוח הזאת כל הזמן, מדינת ישראל חייבת לתת להם אותם זכויות. אני אתמוך בכל חקיקה עתידית כי אני מאמין שלכל אדם בישראל יש זכות לממש את האהבה שלו ולהתחתן".
 
על העזיבה שלו את "התנועה" אמר שטרן: "צריך לשאול ביום כזה האם החיבור לציפי לבני היה בכלל חיבור אמיתי. ביקשתי מיוזמתי לעזוב, לא מצאתי שם את מקומי. אני מחזיק בעמדות מרכז-ימין ולכן לא הרגשתי בנוח עם החיבור לעבודה וגם עם הדרך שבה זה נעשה". במסיבת העיתונאים לא נמסר איזה מקום מייעד לפיד לשטרן ברשימתו.

פעילי יש עתיד חילקו לחיילים "תלושי שכר" 

בתוך כך ערכה הבוקר יש עתיד קמפיין בחירות בקרב חיילי צה"ל.  הפעילים חילקו "תלושי משכורת" אלטרנטיבים לאלפי חיילים שעשו את דרכם בחזרם לבסיס.
 

ח"כ מיקי לוי מחלק "משכורות" לחיילים. הבוקר. צילום: יש עתיד

מדובר במעטפות דמויות תלושי משכורת אלטרנטיביים כפי שהיו אמורים לקבל 'אם ראש הממשלה לא היה לוקח את המדינה לבחירות'.  "המשכורות" חולקו בשעות הבוקר על ידי חברי הכנסת של מפלגת 'יש עתיד' ועשרות 'צעירי המפלגה, בתחנות המרכזיות ובתחנות הרכבת.
 
ל"תלוש" צורפה אגרת לחייל מיאיר לפיד בה נכתב: "חייל/ת. אנחנו היחידים הדואגים לזכויות שלכם, לכיס שלכם, לעתיד שלכם. רק שנה ושמונה (כן בקושי קבלנו סמל) וכבר הספקנו לעשות כל כך הרבה למענכם: ביטלנו את חובת הפסיכומטרי, תקצבנו 500 יחידות דיור למען סטודנטים, קיצרנו את שרות החובה לבנים בארבעה חודשים. הצלחנו להעביר את חוק השיוויון בנטל לאחר עשרות שנים. תנו לנו להמשיך ולהילחם בשבילכם".