יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השיב היום (רביעי) בשלילה לבקשת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לכנס את ועדת הכנסת על מנת לאשר המלצות של סיעת יש עתיד למנוע העלאת שכר לחברי הכנסת.



שלשום קיבלה סיעת יש עתיד החלטה לפיה חברי הכנסת של הסיעה מוותרים על העלאת השכר האוטומטית בשעור של כ-1.5% המוענקת לכלל חברי הכנסת והחליטו לתרום אותה. לפיד ביקש מיו"ר הכנסת לכנס את ועדת הכנסת כדי לאמץ את ההחלטה אולם אדלשטיין דחה את הבקשה.
 
במכתבו ללפיד כותב אדלשטיין כי, ״ככלל, החלטה בדבר כינוסן של ועדות הכנסת מסורה בידי יושבי-ראש הוועדות ולא בידי יושב-ראש הכנסת. אשר על כן, ההחלטה בדבר כינוסה של ועדת הכנסת לצורך דיון בהמלצותיה של הוועדה הציבורית מסורה בידיו של יושב-ראש ועדת הכנסת״.
 

בסביבתו של אדלשטיין אמרו כי לאחר שלפיד ניגח מעל כל במה אפשרית את חוסר הטיפול בסוגיה, ״לא יזיק למי שהיה שר בממשלה וחבר כנסת, לקרוא מידי פעם את תקנון הכנסת".
 
בתגובה נמסר ממפלגתו של לפיד כי "'יש עתיד' פנתה מספר פעמים ליו"ר ועדת הכנסת זאב אלקין, בבקשה לכנס בדחיפות את הוועדה לאשר את המלצות הוועדה הציבורית ולמנוע את העלאת שכר הח"כים. לאחר התעלמות גורפת פנה יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בבקשה להורות על כינוס הוועדה, לצערנו בחר יו"ר הכנסת שלא לעשות כן".