השותפה בראשות המחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני, אמרה היום (שבת) באירוע שבתרבות בבת ים כי נסיעת נתניהו לארה"ב תפגע בביטחון ישראל: ״חיילי צה״ל נגררים להאג על פשעי מלחמה שהם לא ביצעו, החומה שמונעת זאת היא ארה״ב שעוזרת לישראל לבלום את המתקפה הזאת. לכן היחסים שלנו עם ארה״ב הם חיוניים לביטחון שלנו". 
 
"נתניהו פוגע ביחסים האלה עם בת הברית האסטרטגית שלנו, שמטילה וטו על כל ההחלטות במועצת הביטחון נגד מדינת ישראל. נתניהו עושה צעד שמשרת אותו אולי אישית פוליטית, אבל פוגע בבטחון ישראל. ראש ממשלה אחראי שחושב קודם על טובת אזרחי המדינה והמדינה - לא היה עושה זאת: ראש ממשלה אחראי היה יודע לעבוד עם נשיא ארהב - כל נשיא ולשמור על האינטרסים הכי חשובים שלנו", אמרה לבני למנחה יואב לימור. 
 
שרת המשפטים לשעבר אמרה כי ״נתניהו אוהב לדבר באנגלית ולשמוע שמוחאים לו כפיים, אבל כשזה בא על חשבון היחסים עם בעלת הברית הגדולה שלנו, שמסייעת לנו לשמור על חיילי צה״ל ועל בטחון מדינת ישראל - זה חוסר אחריות חמורה״.

לבני הבטיחה כי ״כשהרצוג  ואני נרכיב את הממשלה נדע לעבוד עם כל נשיא אמריקאי, רפובליקאי או דמוקרטי. אנחנו נדע לגייס את העולם לטובתנו ולטובת בטחון מדינת ישראל״.

סגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס אמר באותו אירוע כי ״הציבור ממתין לתשובותיו של הרצוג בנוגע להתבטאויות הקיצוניות של בכירות ובכירים במפלגתו המתנגדים לגיוס לצה״ל, לשירת התקווה, לביטול חוק השבות שהביא דוד בן גוריון ולאמירותיו של זוהיר בהלול על כך שזהותו הפלשתינית גוברת על הישראלית. עד שלא יגנה או יבהיר את עמדותיו - יחשב כמי שמסכים לעמדות אלה. כנראה, שגם בעניין זה מעדיף הרצוג את זכות השתיקה״, אמר אקוניס. 
       
בעניין ביקורו הצפוי של נתניהו בארה״ב אמר אקוניס כי ״נתניהו יצא לייצג את כל אזרחי ישראל, קואליציה ואופוזיציה, בעניין שלא אמורה להיות עליו שום מחלוקת בישראל - תכנית הגרעין של איראן והתפשטות הטרור של האיסלאם הקיצוני. לדאבון הלב, הציניות ורדידות השיח שמלווה את מערכת הבחירות הנוכחית מביאה את האופוזיציה להתנגד אוטומטית לכל משימה לאומית".