הנאום בקונגרס, העדויות נגד שרה נתניהו, המלחמה בשחיתות, ומפלגת יש עתיד - כל אלה עמדו במרכז הראיון שהעניק היום (שני) השר לענייני מודיעין, הד"ר יובל שטייניץ, באולפן הבחירות של מעריב.



שטייניץ סיפר כי כבר נמאס לו להגיע לאולפנים ולהגיב על הנעשה במעון ראש הממשלה. "אלה פשוט השמצות. אני מבקר במעון ראש הממשלה לצורכי עבודה. מעולם לא ראיתי תופעות של רהבתנות או נהנתנות. אם ראש הממשלה אוכל גלידת פיסטוק או מגיש לאורחיו אין עם זה בעיה. כל הישראלים אוכלים גלידה. אני לא ראיתי פרצי כעס או כל דבר אחר שם", הסביר שטייניץ.



בראיון התייחס שטייניץ גם לפרשיות השחיתות שנחשפו לאחרונה כמו פרשת ישראל ביתנו, והניצב במשטרה, וטען שאלו סממנים של מדינה שמטפלת בשחיתויות: "בשנים האחרונות העלינו את הסטנדרטים, חידדנו את הגבולות ואנחנו מטפלים בשחיתות. המדינה החליטה להתנער ולשים סוף לשחיתות, ופרישת הניצבים על רקע הטרדות מיניות הן עוד סממן לכך".



נושא נוסף אליו נדרש שטייניץ להתייחס הוא נסיעתו השנויה במחלוקת של ראש הממשלה לנאום בקונגרס האמריקאי. לדבריו, נתניהו נוסע כראש החץ שמוביל את המאבק נגד איראן בזירה העולמית. "אני לא מכיר מנהיג בעולם שהיה מסרב להזמנה בקונגרס", הסביר שטייניץ והוסיף כי להופעות ולנאומים של ראש הממשלה יש השפעה עצומה על ארצות הברית, דעת הקהל, והזירה הבין לאומית", הסביר. עם זאת, הוא הביע הבנה להחלטתו של הנשיא אובמה שלא להיפגש עם נתניהו לאור הרגישות בסמיכות לבחירות. שטייניץ אף טען כי אם לא נתניהו, כבר היה נחתם הסכם גרעין עם איראן.



"לפיד רצה רק כותרות"


השר לענייני מודיעין התבטא לאורך הראיון בדיפלומטיות אך נראה שיש פוליטיקאי אחד שמצליח להוציא אותו מכליו, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שר האוצר לשעבר. "כואב הלב על הביצועים של לפיד", אמר שטייניץ, "מדובר בשר האוצר הכושל בתולדות המדינה. הוא קיבל את הכלכלה הכי טובה במערב והחזיר אותה במצב גרוע. בתקופתי העלו לישראל את דרוג האשראי בתקופתו הורידו את הדרוג".



שטייניץ ציין כי התריע בפני ראש הממשלה על ההידרדרות בכלכלה הישראלית, ונתניהו אכן קרא את לפיד לסדר בעניין – "אבל כל מה שלפיד רצה זה רק כותרות. לפיד לא הסכים לשנות את הרגלו להסתכל על הכותרת של הבוקר במקום להסתכל על יסודות הכלכלה".



בחלק השאלות הקצרות בסוף הראיון נדרש שטייניץ להתייחס לנושאים נוספים. כשנשאל על מפלגת העבודה ענה: "מפלגת העבודה היא פוסט ציונית. יש בה אנשים עם עמדות אנטי ציוניות". "אום אל פחם בישראל או בפלסטין? "בישראל. אנחנו לא מוותרים לא על אריאל ולא על אום אל פחם. רוב אזרחי ישראל הערבים נאמנים". והתקשורת בישראל? "שמאלנית".