כדורגלן העבר ואיש התקשורת (לשעבר) אלי אוחנה, שהודיע אתמול על הצטרפותו למפלגת הבית היהודי כשיריון של יו"ר המפלגה נפתלי בנט, ממש לא מתרגל לתואר חבר כנסת: "הכל טרי וחדש, ככה שלהתרגל לתארים עדיין מוקדם. זה התחיל בשבוע שעבר, דרך גורם שלישי שדיבר עם האנשים של בנט ונערכה פגישה עם אנשיו ביום ראשון, ובערב נעשתה פגישה אצלו בבית. זה נעשה מהר, הרבה זמן לשקול לא היה, אבל בסופו של דבר אנחנו יוצאים לדרך".



בראיון הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל סיפר אוחנה כי כבר שקל בעבר קריירה פוליטית: "כבר הרבה שנים מאז שהייתי צעיר הייתה לי משיכה לפוליטיקה, אולי לא הייתי בשל לכך אז, היום אני כבר מיושב בדעתי ואני בגיל המתאים, עשיתי מה שעשיתי וכשנוצרה ההזדמנות ואחרי לא יותר מדי התלבטויות החלטתי שאני הולך לתחום הפוליטי. המחשבות על הקריירה בכדורגל עברו בראש, החלטתי שאני רוצה ללכת לפוליטיקה ולכנסת כי אני חושב ששם אפשר להשפיע ולהטביע חותם, ואני מקווה שזה מה שיהיה".



כוכב בית"ר ירושלים בעבר לא ממש הבין את הקולות שתהו כיצד הצטרך לבית היהודי, ולא לליכוד עמו הוא מזוהה שנים רבות:"אם הייתי עובר למפלגה בצד היותר שמאלי אז הייתי מבין את הפליאה, אבל ברגע שזה הבית היהודי לא היו יותר מדי התלבטויות. אני ליכודניק אבל כשאני מסתכל על מכלול הדעות של בנט והמפלגה זה יותר מאים לי. ברגע שנוצר הקשר עם הבית היהודי זה מעבר טבעי לחלוטין וזו מפלגה שקולעת לדעות שלי ושל רבים בישראל". 




תמכתי בהתנתקות אבל טעיתי. אוחנה. צילום: פלאש 90



על דעותיו המדיניות, ואחרי שפורסם כי תמך בעבר בהתנתקות אמר אוחנה: "הבית היהודי זו המפלגה שמתנגת למדינה פלסטינית ואני חושב שבסופו של דבר הדברים האלה נתנו לי להגיע לשם בקלות יותר, כי אני חושב שאם מישהו קולע לדעות שלי זה הבית היהודי. תמתכתי בהתנתקות, אני לא מכחיש את זה. זה היה נכון באותה שעה והאמנתי שהדברים האלה אולי ישנו ויעזרו אבל ההתפכחות באה מהר מאוד, לא רק שלי אלא של חלק גדול מעם ישראל, אנחנו רואים מה קרה אחרי ההתנתקות, אנחנו רואים מה קורה סביבנו בעולם".



על הביקורת שנשמעת על המהלך מצד גורמים במפלגת הבית היהודי אמר אוחנה: "אני לא רוצה להתחיל להתעסק בעניין הזה, כל המפלגות שהתנהל בהם פריימריז -  ליו"ר המפלגה נותר מקום לשריון אחד". 



אוחנה הוסיף כי "אני מאוד חדש בתחום הפוליטי וזה נכון שאני מאוד מחובר לפוליטיקה אבל כפוליטיקאי לא ממש התנהלתי, אני בא צנוע, צריך להבחר לכנסת, ללמוד מה זה פוליטיקה ואיך עובדת הכנסת ואז להתקדם. אני יודע למה אני הולך, להכנס לכנסת למקום שיכול להשפיע ולשנות, אני מניח שכל ח"כ שנכנס אומר את הדברים האלה, כדי לעשות את הדברים צריך להשקיע במה שאתה עושה ואני מתכוון לעשות את זה כשאבחר לכנסת. אני לא מתכוון להיות תחמן, שקרן או מניפולטור, אני מתכוון להיות עצמי להביא את מי שאני למערכת הפוליטית".



על עמדתו לגבי נישואים חד מינייםאמר אוחנה: "המוטו שלי הוא חיה ותן לחיות שכל אחד יחיה את החיים שלו כפי שהוא מבין. זו מפלגה דתית ציונית, אבל אם זה יבוא לידי חקיקה, נשב בסיעה ונחליט".