על פי תחקיר של "הארץ" הפעילה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך שש השנים האחרונות עובדים במחלקת התקשוב של מערך ההסברה הלאומי, כדי שיעקבו אחר פרסומים בתקשורת הישראלית בעניינם של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו וילדיהם.



מהתחקיר עולה כי הדיווחים על עניינים פרטיים של משפחת נתניהו הוצבו בראש סדר העדיפויות, יותר מדיווחים חדשותיים אחרים. 

תפקידם של העובדים במחלקת התקשוב הוא להאזין לאורך כל היום לאמצעי התקשורת השונים בהם תחנות הרדיו והטלוויזיות הגדולות, העיתונים היומים והרשתות החברתיות. 

ממסמכים פנימיים של מחלקת התקשוב  עולה כי כי לדיווחים בעניינה של שרה נתניהו או ילדיהם של בני הזוג נתניהו הינם בראש סדר העדיפויות. "מעבר לתוכניות האקטואליה העיקריות יש לשים לב כל הזמן, גם בזמן שידור תוכניות אחרות המוגדרות 'בידור', לאייטמים הרלוונטיים לנו!", נכתב באחד המסמכים הללו. 
 
ההנחייה קיימת עד היום

עוד נאמר במסמך כי "לעתים קרובות מופיעים אייטמים אישיים על משפחת ראש הממשלה אשר יותר חשובים מכל דיווח אינפורמטיבי אחר שמופיע במהדורת חדשות או בתוכנית אקטואליה אחרת!".
עובדים במחלקת התקשוב בעבר ובהווה מעידים כי ההנחיה להציב בראש סדר העדיפויות את המעקב אחרי פרסומים שונים בתקשורת על ענייניה הפרטיים של משפחת נתניהו קיימת עד היום. הדבר בלט בדיונים בבית הדין לעבודה על התביעה של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי, בה הוא מתאר מסכת של השפלות ומקרים מביכים מצד הגברת נתניהו. 

 במסגרת התביעה הועלו טענות חמורות על התנהלותה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. בית הדין האזורי לעבודה בירושלים גם קבע כי שרה נתניהו תאלץ להגיש את תגובתה במסגרת תצהיר, ואז יוחלט אם להתיר לזמנה לחקירה נגדית. תצהיר של אב הבית הקודם מאשר את המסכת שתאר נפתלי בתביעתו: "שרה נתניהו השפילה אותי".
 
"צעקות, השתלחויות ולחץ בלתי פוסק"

עוד שני תצהירים הוגשו מטעם התביעה בתביעתו של נפתלי: עמנואל סלע וגיא אליהו. השניים מאשרים התנהלות דומה לזו שפרט נפתלי בתביעתו. 
 
כך למשל סלע, שהיה גם הוא אב הבית במעון ראש הממשלה מספר על התנהלותה של נתניהו, שכבר בפגישת ההיכרות אמרה כך לדברי סלע, ״כי אצטרך לבצע במעון ראש הממשלה כל מטלה שתבחר להטיל עלי…וגב’ נתניהו הודיע לי כי עלי לפנות אליה כ"גברת ראש הממשלה". 
״התחלתי לעבוד במעון ראש הממשלה בחודש אוגוסט 2013 ותוך זמן קצר הרגשתי עד כמה האווירה במקום קשה״, הוא מפרט כיצד חוייב לעבוד ימים ארוכים, העולים על 12 שעות, וכיצד חברת כוח האדם שהעסיקה אותו סירבה לשלם על אותן שעות נוספות, והוסיף: ״הפגיעה במעון ראש הממשלה לא הצטמצמה לשעות עבודה מרובות, ועיקרה נבע מיחסי אנוש בלתי ראויים לטעמי מצד גב' נתניהו כלפי וכלפי עובדי הבית. מדובר בצעקות, השתלחויות ולחץ בלתי פוסק, כולל הוראות סותרות שקיבלתי מראש הממשלה ומגב' נתניהו בו זמנית״.