יממה לאחר שהציג את התכנית הכלכלית של מפלגת המחנה הציוני, פרופסר מנואל טרכטנברג לא נבהל מהביקורות עליה: " קיבלנו הרבה הערות, חלקן תורמות וחלקן מטרתן ניגוח. אני לא נבהל ואני מאמין מאוד בתוכנית שלנו ובמצע. יש כאן תוכנית אמיתית ולא רק מחזורים של רעיונות קודמים. לא הכרתי את הפוליטיקה אבל גיליתי במפלגה פרלמנטרים טובים".



בראיון הבוקר (רביעי) לתוכנית של גיא זוהר ברדיו 103 התייחס טרכטנברג לעובדה כי חלק מאנשי המפלגה שלו, כמו למשל עמיר פרץ ושלי יחמוביץ לא רואים עין בעין עם השקפתו הכלכלית: "אנחנו מפלגה רחבה ויש אנשים עם דעות שונות. זכותם גם לקדם נושאים הקרובים לליבם". 



 על דימויו כניאו ליברל  אמר הפרופסור: "מציע לכולם לא להדביק תוויות. אם התוכנית שהצגנו היא ניאו ליברלית אז אני ניאו ליברל. בוא נתייחס לתכנים. הדבר האחד שבשבילו אני מוכן לשכב על הגדר הוא אפס עניים קשישים במדינת ישראל. אני כאזרח לא יכול להרשות לעצמי קשישים עניים. אפשר לעשות את זה, וזה עולה מיליארד שקל. זה הרבה מאוד אבל אפשרי. זה יכול לעלות את אותם עשרות אלפי קשישים עניים מעל לקו העוני". 









טרכנטנברג תקף את תופעת עובדי הקבלן אך לא הציב יעד להפחתה שלה: "לא יכול להיות שיהיו מורות קבלן לצד מורות שאינן עובדות קבלן. זוהי חרפה. צריך להיות אחראי, אנו נבטל את מעמד מורות הקבלן ונפעל להוריד את מספר עובדי הקבלן באופן כללי. אנו לא קבענו יעד מספרי".

"בלי אופק מדיני לא נוכל לנהל את הכלכלה" 

על פתרונות המפלגה למצוקת הדיור אמר: "בשל ההון העצמי חלק גדול מהמשפחות בישראל לא יוכלו לקנות דירה גם אם יורידו את המחירים. הבעיה היא לא רק במחירי הדיור. צריך להעמיד קרקעות זמינות ומתכוננות לבנייה בכמות שתספיק לחמש שנים קדימה. מדובר בעיקר באזור המרכז כי שם הביקוש. צריך להשתמש בנכס ששייך לציבור וזה הקרקעות. זה שייך לציבור ולא למנהל ממקרקעי ישראל". 
טרכטנברג הדגיש כי הוא לא בעד העלאת מיסים: "אם הייתי חושב שצריך לעלות מיסים הייתי אומר זאת בפה מלא. התוכנית שלנו ב-2016 היא בעלות של שלושה וחצי מיליארד שקל. זה לא מצריך עליית מיסים, זו תכנית אחראית. לא יכול להיות שאחוז קטן בישראל נושא בנטל המס" .
 
מועמד המפלגה לתפקיד שר האוצר הדגיש גם את חשיבות המו"מ המדיני: "אין עולם כלכלי נפרד מעולם בטחוני מדיני. בלי אופק מדיני לא תוכל לנהל את הכלכלה והביטחון". 

לסיום, הדגיש כי "החלטתי להיכנס לזירה הפוליטית כדי לכונן שינוי לאורך זמן בעיקר בתחום הכלכלי חברתי. אני לא עושה שופינג של תפקידים ומחויב למחנה הציוני".  
 
על רקע אותה מחלוקת במפלגה סביב התכנית הכלכלית, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' הודתה הבוקר בראיון לאפי טריגר בגל"צ כי השקפתה הכלכלית שונה מזו של טרכטנברג. "זו לא תכנית שמשקפת את תפיסת עולמי הסוציאל דמוקרטית אחד לאחד, זה ברור", אמרה יחימוביץ'.

"זה לא סוד שיש הבדלי השקפות כלכליות ביני ובין טרכטנברג", אמרה יחימוביץ'. עם זאת היא הוסיפה כי "אם היינו כל אחד מתחדד עם השקפת העולם המדויקת שלו ומתבצר בה, היינו יכולים כל אחד להקים מפלגת יחיד, אבל אנחנו מקימים כאן משהו גדול שמכיל בתוכו את השונויות".