אולפן הבחירות של מעריב מוסיף לספק כותרות, והפעם הייתה זו חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס שהתראיינה אצל יהודה שרוני, וטענה: "יש קאסטות בחברה הישראלית ומקומות כמו האקדמיה ובית המשפט העליון ששם לא נמצאים מזרחיים".



התבטאות זו של לוי באה בעקבות פרשת אלי אוחנה ויחסה של מפלגת הבית היהודי לבעלי מוצא מזרחי. מי שהכעיסה אותה במיוחד היא ח"כ איילת שקד, שאמרה בראיון לערוץ 2 שיש להם ברשימה "עולה מקזבלנקה". "יש עדיין עוול ואפליה של בני עדות המזרח בכך שלא מעבירים תקציבים לפריפריה ולא משקיעים ברשויות חלשות", היא הסבירה . "אני אישית לא יכולה לטעון לאפליה אבל אי אפשר להתעלם מכך שיש קאסטות בחברה הישראלית ומקומות כמו האקדמיה ובית המשפט העליון ששם לא נמצאים מזרחיים". עם זאת היא סייגה: "אני באה מבית שבו תקרת הברזל נשברה. היום המצב הרבה יותר טוב אבל יש עדיין פערים".



לוי אבקסיס מתחה ביקורת נוקבת על המצב במשטרה בעקבות פרשות ההטרדות המיניות, אותו כינתה "הזוי, לא תקין ולא בסדר" כאשר "אלה שאמורים לתת דוגמה ומודל וחוקרים עבריינים –חוטאים". כשנשאלה האם הוטרדה מינית בעצמה השיבה: "היו בעבר מקרים, אך הרגשתי שאני יכולה להתמודד איתם. כשהרגשתי שמישהו עובר את הגבול עצרתי את זה. יש נשים, בעיקר חלשות ומוחלשות שמוטרדות מינית, ומפחדות לשים לזה סוף, חוששות לפרנסה ושלא יאמינו להן".



חברת הכנסת נשאלה גם על החקירות המתנהלות בימים אלה כנגד בכירים בישראל ביתנו. על כך היא השיבה: "העובדה שבשש מערכות בחירות נפתחות שש חקירות על ישראל ביתנו, ומאף חקירה לא יוצא כלום, יכולה להיות צירוף מקרים, אבל גם לא".



לדבריה, ישנם פרסומים על חברי כנסת מכהנים ועל כאלה שצריכים להיחקר אבל הם אינם נקראים בגלל הסמיכות לבחירות. "צריך שיהיה דין אחד לכולם", סיכמה. למרות קביעתה זו וחרף שמירת זכות השתיקה מצידה של פאינה קירשנבאום, הדגישה לוי: "אני מתנגדת לזכות שתיקה לנבחרי ציבור".



"פקידי האוצר רוצים לחסל את הדיור הציבורי"



בנוגע לפוליטיקה אישרה לוי שאכן קיבלה הצעה להצטרף לליכוד, אולם דחתה אותה. כמו כן אישרה שנוהלו מגעים עם אביה (דוד לוי) להגשת מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה.



בראיון תקפה לוי גם את המצב הכלכלי חברתי והטיפול בשכבות המוחלשות, בעיקר בתחום הדיור הציבורי. "המצב בדיור הציבורי הזוי. יש עודף תקציבי אבל פקידי האוצר רוצים לחסל את המפעל החשוב הזה. המדובר באטימות רגשית ומי שמשלם את המחיר הם לא רק העניים אלא החברה כולה", אמרה. כשנשאלה האם צריך לקצץ בתקציב הביטחון לטובת הרווחה השיבה לוי כי הבחירה בין תקציב רווחה לביטחון היא מעוותת. "קל להפחיד את האנשים. מנסים להסיט את הנושאים החברתיים לכיוון הביטחוני", נימקה. "העובדה שקצבאות ילדים קוצצו בסכום של שלושה מיליארד שקלים, אותו סכום שרצה שר האוצר לתת למע"מ אפס, ממנו היו נהנים אלה שיש להם – אני חושבת שזה חוסר אחריות משווע".



בשלב שאלות ה"כן" וה"לא", היא לא סיפקה מענה חד משמעי בנוגע לשאלה "האם אום אל פחם בישראל או בפלסטין?". תשובתה הייתה: "מורכב. זו הצעה לגיטימית מתוך מספר הצעות במסגרת הסכם עתידי וסופי". היא אישרה כי בישראל רעבים ללחם; הביעה התנגדות לזכות השתיקה לנבחרי ציבור; התקשורת לאו דווקא שמאלנית – יש ייצוג גם לימין וגם לשמאל; ומועמדותו של אביה, דוד לוי, לתפקיד נשיא המדינה אכן נבדקה.



בחלק האישי יותר של הראיון נשאלה לוי מתי הוציאה בפעם האחרונה את הילדים מהגן ובית הספר, והשיבה "אתמול". המודל שלה לחיקוי הוא אביה, רגע השיא – לידת בתה הבכורה שכיום בת 14, ורגע השבר בחיים היה הפציעה של ליאור בעלה בלבנון.