ועדת הבחירות המרכזית תחל לדון ביום חמישי הקרוב (12.2.15) בשבע בקשות לפסילת רשימות או מועמדים המעוניינים להתמודד בבחירות הקרובות. סוף השבוע היה המועד האחרון להגשת בקשות הפסילה.



הבקשות יידונו בפני מליאת ועדת הבחירות המרכזית - גוף פוליטי המורכב מנציגי הסיעות בכנסת ה־19 ובעל רוב לימין. בראש הוועדה עומד השופט סלים ג׳ובראן, אך יש לו רק קול אחד.



החלטה של מליאת הוועדה לפסול מועמד עוברת לביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון, בהרכב של תשעה שופטים. רשימה שנפסלה רשאית לערער לעליון.



בפני הוועדה מונחות בקשות לפסול את ח״כ חנין זועבי (בל״ד) ואת הרשימה הערבית המשותפת מלהתמודד בבחירות. את הבקשות הגישו בנפרד אביגדור ליברמן ואלכס מילר (ישראל ביתנו), ויריב לוין,ישראל כץ ודני דנון (הליכוד). המחנה הציוני הודיע כי יתמוך בבקשה לפסול את זועבי, אך ברשימה מבקשים להמתין לחוות דעתו בנושא של היועץ המשפטי לממשלה.



המטה למאבק בגזענות הגיש בקשה לפסול את מועמדותו של ברוך מרזל מרשימתו של אלי ישי. מרזל עצמו הגיש בקשה לפסילת הרשימה הערבית המשותפת.



פרופ' סולומון בודניק הגיש בקשה לפסילת מפלגות העבודה, התנועה, מרצ והרשימה הערבית, בטענה כי מדובר ב״מפלגות פשע״ שהן ״אויבות מדינת ישראל״.



רנין ג׳רייס וקבוצת אזרחים ישראלים ״התומכים בשוויון זכויות מלא למיעוט הערבי בישראל, ובהשתתפות מלאה שלו בחיים הדמוקרטים״, הגישו בקשה לפסילת רשימת ישראל ביתנו וליברמן בנימוק של גזענות. עמותת תנו לאדם לחיות הגישה בקשה לפסילת עלה ירוק בגלל ״חבלה חמורה בטוהר המידות והבחירות״.