שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, תקף היום (ראשון) את אמירתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 22, לפיה הוא ידרוש את תיק הביטחון כתנאי לכניסה לממשלה. "הביטחון הוא הרבה מעבר לסיסמאות. זו עבודה קשה, יום-יומית של 24 שעות ביממה, והיא מחייבת החלטות יומיות של חיים ומוות".



יעלון המשיך לעקוץ את ליברמן: "זה לא עניין של ספינים, אלא של עבודה קשה וניהול הדברים באחריות ושיקול דעת, בלי התלהמות ובלי סיסמאות של 'נכבוש את זה ונמוטט את זה'".



עוד אמר יעלון בדבריו: "רעייתי הייתה שמחה מאוד אם הייתי חוזר הביתה ולא הייתי שר הביטחון. בתקופת בחירות יש לא מעט סיסמאות, לדעתי מדובר בספין". 



כזכור, אתמול אמר ליברמן, כי הוא מתכוון לדרוש את תיק הביטחון כתנאי להצטרפות "ישראל ביתנו" לקואליציה הבאה, שתוקם לאחר הבחירות. בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" ששודרה אתמול בערוץ 22 אמר ליברמן: "אנו נדרוש את תיק הביטחון ואנו נקבל אותו".

ליברמן אמר כי אחת המטרות שיש לטפל בהן בתחום הביטחון צריכה להיות חיסול שלטון החמאס ברצועת עזה, שממשיך, לדבריו: "לייצר 'מתחת לאף' טילים יותר מתוחכמים ולבנות מנהרות". באשר לתגובה הישראלית נגד החיזבאללה, אמר כי "ישראל צריכה לקחת דוגמא מירדן, שהגיבה באופן קשה נגד דעא"ש, בעקבות שריפת הטייס הירדני.