יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי", התארח היום (שני) באולפן הבחירות של מעריב, וסיפר לבן כספית על יחסיו עם הרב עובדה יוסף ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגם נתן הצצה לשיקולים שעומדים מאחורי האיחוד עם ברוך מרזל. בנוגע לאיחוד עם מרזל הודה ישי כי הוא נועד כדי לעבור את אחוז החסימה, וככל הנראה לא ישרוד אחרי הבחירות.

"איך המרגש מעל אחוז החסימה?", פתח כספית את הראיון בהתייחסות לסקרים האחרונים שמראים על מגמת שיפור במנדטים של "יחד". "זה היה ברור שנעלה", השיב ישי והביע ביטחון שבהמשך תזכה מפלגתו למנדטים נוספים.

על יחסיו עם הרב עובדיה יוסף סיפר ישי כי נהגו לשוחח הרבה – "זכיתי ממנו לאהבה עצומה". "אין ספק שמרן שמח בדרך שאני עושה. אני ממשיך את המורשת שלו", הוא טען. כשנשאל על הפער בין פסיקתו של המרן לפיו פיקוח נפש דוחה שטחים לבין האיחוד עם ברוך מרזל ענה ישי: "מרן אמר שאין משא ומתן, יש מתן ומתן, ולכן אין מה לדבר עם הפלסטינים".

לגבי "עוצמה לישראל", סיעתו של מרזל, ציין ישי כי מדובר בחיבור דומה לאיחוד בין ליברמן לנתניהו ובין לבני להרצוג. הוא הוסיף ופירט: "בשנת 1992 גאולה כהן עם התחיה ולוינגר לא עברו את אחוז החסימה, ואיבדו בין שניים לשלושה מנדטים. כתוצאה מכך נולד אוסלו. אני רוצה למנוע את אוסלו ג', ולכן גיליתי אחריות והלכתי עם 'עוצמה לישראל', כדי לשמור על הקולות".

ישי הדגיש כי המטרה שלו היא להיכנס לקואליציה, ואילו מרזל נוטה להישאר בחוץ, כך שתהיה זו החלטה של מרזל האם לשמור על מפלגה מאוחדת או להתפרק אחרי הבחירות.

"האשמות והשמצות לא חסר"

בנוגע לסרטונים הוויראליים בגנות אריה דרעי התבטא ישי באופן חד משמעי. "זה דבר מכוער, אני נגד זה, שמעתי על זה לאחרונה ואעשה סדר בעניין", אמר והדגיש כי מי שיפיץ סרטון או יפעל שלא כדרכו ילך הביתה.

כספית שאל את ישי מתי שוחח לאחרונה עם נתניהו, ונענה כי השיחה האחרונה בין השניים התקיימה רק לאחר אירועי הטרור בצרפת. בנוגע להאשמה כי נתניהו, ואולי אפילו שלדון אדלסון, נמצאים מאחורי "יחד" במטרה לפצל את דרעי שאמור לנסות להתנקם בנתניהו, השיב ישי: "האשמות והשמצות לא חסר, בסוף יתברר שזה לא היה ולא נברא".

לגבי הפרסומים על הנעשה בבית ראש הממשלה והתנהגותה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, טען ישי כי אינו יודע מה נכון ומה לא, ויהיה חכם יותר להתייחס לכך כשהדוח בנושא יתפרסם.

בשלב שאלות ה"כן" וה"לא" התקשה ישי לענות על השאלה האם אריה דרעי גזל ממנו את ש"ס ובסוף טען כי מדובר ב"תהליך שלא היה צריך להיות". יאיר לפיד, לפי ישי, אינו עוכר ישראל, וחרדים שלא לומדים תורה צריכים להתגייס. מסתנני עבודה מאפריקה צריכים לדברי ישי "לחזור למקום שממנו באו". ישי ציין כי בישראל לטענתו אין כיום אפליה עדתית מכוונת למרות שיש עדיין פערים בחברה. הוא אישר ב"צוק איתן" לדעתו לא נעשה מספיק, והביע אמון כי בעוד 10 שנים חלק גדול מהצעירים החרדים יתגייסו, יצאו לעבוד וילמדו באקדמיה. הוא סירב לענות על השאלה האם הוא גבר נאה.

בשלב השאלות האישיות סיפר ישי כי נסע בפעם האחרונה באוטובוס לפני כמה חודשים לבית הכנסת. הוא הודה כי לו ולרעייתו קשה למצוא זמן איכות ביחד ואחת לכמה חודשים הם יוצאים ליום אחד "כדי לנשום אוויר ולטייל". הוא לא מספיק לקרוא ספרים שאינם ספרי קודש, מאזין לרדיו "קול ברמה", ואין לו מושג מי זה כריסטיאנו רונלדו.