בוועדת הבחירות המרכזית מסתמן רוב ברור לפסילתה מועמדותה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד), לאחר שסיעת יש עתיד הודיעה כי תתמוך בפסילתה. הדיונים בבקשות הפסילה של ח"כ זועבי ידונו מחר (חמישי) בפני מליאת ועדת הבחירות המרכזית. את העתירות לפסילתה הגישו הליכוד וישראל ביתנו.


ועדת הבחירות היא גוף פוליטי שיושבים בו נציגי הסיעות המכהנות בכנסת ה-19. בועדה 35 חברים. בעקבות הודעת הבית היהודי על תמיכתה בפסילת חנין זועבי תומכים כעת בבקשה 21 מתוך 35 חברי הועדה: נציגי ישראל ביתנו, הליכוד, יש עתיד, הבית היהודי, ש"ס, ויהדות התורה. המחנה הציוני טרם החליט והוא ממתין לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בנושא.

לפסילתה של חנין זועבי מתנגדים מרצ והסיעות הערביות. עדיין לא ברור כיצד יצביע מחר הנציג הבודד של קדימה. בפני הועדה תונח מחר גם בקשה לפסול את מועמדותו של ברוך מרזל, מועמד מספר 4 ברשימת יחד, בנימוק של גזענות. היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום לועדת הבחירות כי הוא מתנגד לבקשה מאחר ואין ראיות התומכות בבקשה.


בהודעה שפרסמה בשעות הצהריים מפלגת יש עתיד נאמר כי "המפלגה תוביל את המהלך לפסילת חנין זועבי וברוך מרזל בוועדת הבחירות ותצביע בעד פסילת המועמדות שלהם לבחירות לכנסת ה-20. יש עתי" מאמינה בציונות, במדינת ישראל וביצירת גשר בין המגזרים בחברה הישראלית. אנחנו מתנגדים לקיצוניות מימין או משמאל שכל מטרה היא ללבות את השנאה והשיח האלים בכנסת ישראל". יצויין כי כל החלטה לפסול מועמד ברשימה המתמודדת בבחירות תועבר באופן אוטומטי לדיון בפני בית המשפט העליון בהרכב של 9 שופטים.