יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתח היום (ראשון) ביקורת חריפה מאוד על הטייקון עידן עופר, אשר חלק מבעלותו היא על תרכובות ברום, שמאיימת לפטר מאות מעובדיה עקב מצב כלכלי קשה, על פי טענתם.



לפיד התייחס בריאיון לתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והבהיר כי מבחינתו המדינה צריכה להשתמש במניית הזהב שלה במידה ויוחלט על פיטורין בחברה.



"אני היית שם לעזרתם עוד לפני כולם. חייתי את זה בכהונה שלי. אפילו להזכירכם, עצרתי את מכירת חלק מים המלח למשקיעים הקנדיים. כמו שהאמריקאיים לא ימכרו את הר ראשמור, אנחנו לא נמכור את ים המלח. עידן עופר הוא לא סטף ווייטהיימר, הוא לא מייצר משהו עבור הכלכלה שלנו, הוא והחברה שלו מוציאים מים המלח, אלוהים לא עשה את השבר הסורי אפריקני כדי שעידן עופר יהיה עשיר".

לפיד הוסיף כי "אם עידן עופר יאבד את הרצון להשקיע, אנחנו נשמח לקנות מהם את הזיכיון. זה חבר'ה שלוקחים מחצב יקר ערך ממדינת ישראל".

לאחר מכן, תקף שר האוצר לשעבר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והצהיר "אני אעשה הכל כדי שבנימין נתניהו לא יהיה שוב ראש הממשלה", כשנשאל האם הוא מתחייב שלא לשבת עם נתניהו אמר: "אני ממש לא אוהב חרמות, זאת תרבות פוליטית קלוקלת". 

לאחר מכן סיפר כי ראש הממשלה לא היה מעורב בפרויקטים החשובים החברתיים שנעשו: "זה לא שישבתי ובהיתי בו. הממשלה היא כלי לשפר חיים של אנשים, כל עוד אפשר לשפר, זה טוב. את הורדת המחירים בתחום החשמל בעשרה אחוזים עשיתי עם סילבן שלום, הנחת אבן הפינה לנמלים עשיתי עם ישראל כץ. היתרון שלו שהוא לא התערב, חוץ מלהוריש לי חוב אדיר, הוא לא התערב". 

לסיכום הוסיף: "ישראל כץ אמר במעריב כי 'ראש הממשלה לא התערב בעניינים חברתיים-כלכליים', זה יצר פתח ויכולנו לעבוד. אתם מבינים, ראיתם פעם ראש ממשלה שלא מתערב במצב הכלכלי-חברתי?". לאחר מכן התייחס לאפשרות האיחוד עם כחלון ואמר: "היה איזה גישוש משני הצדדים, כי בסוף אני מאוד מחבב את משה כחלון, אבל הם ליכודניקים והם רוצים הביתה ואנחנו לא ממש. אני לא איש ליכוד ומעולם לא הייתי".