• הראיון עם איילת שקד הסתיים לפני שנודע על פטירתו של השר אורי אורבך



חברת הכנסת איילת שקד מ"הבית היהודי" התארחה היום (שלישי) באולפן מעריב, לראיון עם קלמן ליבסקינד.  בראיון תקפה שקד את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטענה שהוא מוליך שולל את הימין האידיאולוגי בקמפיין.



בנוגע לעימות של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, עם שר הביטחון, משה יעלון הבהירה שקד: "אני לא נכנסת להאשמות". עם זאת, היא ציינה כי בנט ניסה להפציר בקבינט כמה שבועות לטפל באיום המנהרות, ובסוף זה קרה. "חיים ילין צריך להגיד תודה לבנט. כשהגענו לשטח הוא אמר שהדרג המדיני לא מטפל במנהרות", היא הסבירה. "ישנו חבר כנסת בשמאל שאמר לי שאם אפשר היה לפרסם את מה שהוא יודע, בנט היה ראש ממשלה. בעוד 10-20 שנה יפתחו את הפרוטוקלים והאמת תצא לאור".



שקד התייחסה גם למצב של מפלגתה בסקרים. "לא חלמנו לקחת את ראשות הממשלה ולכן החלום שלנו לא התנפץ". היא מתחה ביקורת על הניסיונות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשוך מהם קולות. "התחלנו עם 16 מנדטים ולדעתי חלק מהציבור קונה את הלוקש של ראש הממשלה שכוח המפלגה הוא מה שחשוב. זו תהיה טעות גדולה של הציבור להכניס לכנסת את אבי דיכטר במקום את אורית סטרוק. ראש הממשלה בשתי מערכות הבחירות האחרונות זרק את הימין וצר לי שהימין האידיאולוגי הולך שולל בקמפיין".



למרות האמור לעיל שקד הבהירה: "אנחנו לא נלך מכות עם הליכוד, אנחנו מתחרים על אותם קולות. אני מאמינה שהציבור יתפכח ויבין שחשוב שתהיה מפלגת ימין אידיאולוגי בכנסת".



"אם הייתי רואה דברים פליליים במען ראש הממשלה, הייתי מדווחת"



בנוגע לדוח המבקר שצפוי להתפרסם מחר ועוסק בהוצאות על מעונות ראש הממשלה, העדיפה שקד לשמור על שתיקה. "מכיוון שאני ונפתלי עבדנו שם וראינו הכול מקרוב אנחנו לא מתבטאים בעניין. אני לא חושבת שעוזרים של פוליטיקאים צריכים לרכל עליהם. הייתי רוצה שעוזריי ינהגו בי בכבוד וכך אני נוהגת. אם הייתי רואה דברים פליליים הייתה לי חובה לדווח. מאחר וזה במישור הערכי - שהציבור יכריע".



שקד מתחה ביקורת על הסרטון השנוי במחלוקת של ועד מתיישבי השומרון, שעושה שימוש בסמלי השואה. "זהו סרטון שאינו במקומו. בשום קונסטלציה אסור לערבי את סמלי השואה. זו זילות".



כשנשאלה האם תעדיף לקבל את תיק המשפטים או את תיק ביטחון הפנים, בחרה שקד במשפטים, והסבירה: "אישית אני חושבת שתיק המשפטים חשוב יותר למפלגה מאשר ביטחון הפנים. תיק המשפטים הוא אסטרטגי אבל חשוב למפלגה לקבל את שניהם".



באשר לסוגיית הריבונות על שטחי יהודה ושומרון טענה שקד כי הריבונות צריכה להיות על שטחי C בלבד. היא מתחה ביקורת על נתניהו, שאימץ לטענתה את מדיניות השמאל בנאום בר אילן. "צריך לשים על השולחן תכנית להכלת הריבונות גם אם לא מיד", הבהירה. לדבריה, בשטחי A ו-B צריכה להישמר אוטונומיה כמו היום.



בשלב שאלות ה"כן" וה"לא" טענה שקד שיש רעבים בישראל אבל "התקשורת מנפחת את הסיפור מעבר לפרופורציות". היא הביעה התנגדות לזכות השתיקה לנבחרי ציבור, וטענה כי התקשורת "שמאלנית ביותר". "אנחנו המומים מהתגייסות התקשורת לטובת השמאל. אנחנו מרגישים שאנחנו כל הזמן תחת מתקפה", הדגישה.



הראיון עם שקד הסתיים לפני שנודע על פטירתו של השר אורי אורבך. בעקבות כך ביקשה שקד להוסיף לכך התייחסות: "היית חלק דומיננטי בצוות המגובש שלנו, של הבית היהודי. גם כשהיינו מתווכחים ידעת תמיד לדבר אחרת, עם הטוויסט הייחודי שלך, באופן הכה ייחודי לך. הובלת את ישיבות הסיעה ודאגת להעלות על פנינו חיוך גם ברגעים קשים. נזכור אותך ונלך בדרכך, תמיד עם שביב של הומור עצמי. נוח בשלום חבר".