יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, קיים הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הציג את המצע הכלכלי של מפלגתו בכל הקשור למשבר הדיור. בין היתר ניתן למצוא שם עשרות אלפי דירות אשר ממתינות לאישור ונתונים מדאיגים לגבי הקרקעות שמוחזקות ולא מופשרות על ידי המדינה.

"לנו יש רק מטרה אחת. שכל זוג צעיר ממעמד הביניים הישראלי יצליח לקנות דירה. זה יהיה קשה, אבל אנחנו לא נפסיק לעבוד עד שזה יקרה", אמר לפיד, שהוסיף ותקף ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

"אני מברך על החלטת מבקר המדינה לפרסם דו"ח מיוחד על נושא הדיור. הדו"ח צריך להתפרסם, ונתניהו יודע היטב למה הוא מנסה למנוע את פרסומו. הציבור צריך לדעת עם מה היינו צריכים להתמודד בשנה ושמונה חודשים האחרונים, ומי אשם בעליית המחירים המטורפת הזו. במשך שנה ושמונה חודשים נאבקנו במשבר הדיור, מול ראש ממשלה שניסה כל הזמן לתקוע לנו מקלות בגלגלים. ההזנחה של נתניהו גרמה לעליית מחירים של יותר מ-80% במחירי הדירות והמבקר צריך לבדוק לא רק את עליית המחירים הזו, אלא גם למה נתניהו עשה הכל כדי להפריע לנו להוריד את המחירים".
לפיד הציג את התוכנית בראש העין, כחלק מפרויקט של 15,700 דירות, עפ"י לפיד, שאמורות לצאת לפועל: "בספטמבר הקרוב, יעברו לגור בשכונה הזו 1,200 משפחות. הילדים שלהם, ילמדו בבית הספר החדש שבנבנה בשכונה, ובגני הילדים החדשים הסמוכים. הן חלק מהדירות שהוצאנו לדרך, בשכונות חדשות בראש העין. ועוד 11,800 במודיעין.ו-7,598 בקרית גת. 7,230 בקרית ביאליק. 2,500 ברמת אליהו בראשון לציון ו-17,400 בצריפין. זה מה שעשינו בשנה ושמונה חודשים בקבינט הדיור. בנינו. כי הדבר היחיד שיוריד את מחירי הדיור בישראל הוא לבנות ולבנות ולבנות".
לפיד הציג תכנית לאומית לפתרון משבר הדיור, שיישומה הכולל יביא להורדת מחירי הדירות בישראל. התכנית נשענת על שלוש רגליים מרכזיות: הגדלת ההיצע; סיוע ממוקד לזוגות צעירים; ופיתוח והסדרת שוק השכירות. התכנית נותנת מענה גם לסוגיות של דיור בר-השגה והדיור הציבורי. המדיניות שהובילה 'יש עתיד' לפתרון משבר הדיור ויישומה של התכנית, גם אם רק בחלקה, כבר הניבו תוצאות ראשונות.

לפיד ציין: "לנו יש רק מטרה אחת. שכל זוג צעיר ממעמד הביניים הישראלי יצליח לקנות דירה. זה יהיה קשה, זו תהיה ההוצאה הכי גדולה שתעשו בחייכם, אבל אנחנו לא נפסיק לעבוד עד שזה יקרה. כי זו לא מלחמה על דיור, זו מלחמה על דור. על דור שלם שמרגיש שהמדינה ויתרה עליו. ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהדור הזה יוותר על המדינה".

על פי הצעת לפיד, יעוגן מעמדו של קבינט הדיור, להרחבת סמכויותיו ולהעברת רשות מקרקעי ישראל ומנהל התכנון שבמשרד הפנים לסמכותו ואחריותו של יו"ר קבינט הדיור. כמו כן, ההצעה כוללת את הגדלת ההיצע, הסכמי גג לבניית שכונות חדשות באזורי הביקוש, הגדלת ההיצע בפריפריה, הכפלת ועדות התכנון כדי לאפשר את הגברת התפוקה באישור פרויקטים בכלל, ומתחמי דיור בהליך מואץ להגדלת היצע הדירות (ותמ"ל) בפרט והשלמת הרפורמה במינהל התכנון על ידי ביטול הליכים מיותרים, האצלת סמכויות לוועדות המקומיות וקיצור משך הזמנים.

עוד הכריז לפיד כי יקים רשות להתחדשות עירונית, במסגרתה יאותרו דירות נוספות ויתבצעו בה פרויקטים דרך עיבוי של מבנים קיימים או דרך פרויקטים של בינוי-פינוי-בינוי תוך חיזוק המרקם החברתי של השכונה. עוד יהיה סיוע ממוקד לזוגות צעירים, כשחוק מע"מ אפס, שהוא ה"בייבי" של לפיד, יחזור לשולחן, פיתוח והסדרת שוק השכירות, 'דירה להשכיר' – פרויקט לבניית 150,000 דירות להשכרה לטווח ארוך, החוק לשכירות הוגנת ובניית מעונות לכ-5000 סטודנטים. לפיד גם מתכנן הקמת רשות פיקוח על החברות המשכנתאות - הידוק הפיקוח על החברות המשכנות, על ידי הקמת רשות שלא תהיה כפופה למשרדי השיכון או הקליטה.