ראשת מרצ, זהבה גלאון, הגיעה הבוקר (שני) לאולפן הבחירות של מעריב וטענה כי האספקטים הפליליים של פרשות ראש הממשלה נתניהו פחות מדאיגים אותה. "מדאיגה אותי ומטרידה אותי ההתנהלות המוסרית שלו והערכים שלו. הוא מושחת בעיניי", אמרה גלאון.



לגבי נאומו של נתניהו בקונגרס האמריקאי ולטענתו כי ההסכם עם איראן הוא איום קיומי על ישראל אמרה גלאון: "הדבר הקיומי היחידי כאן זה כסאו של נתניהו. הנאום לא ישנה את מתווה וושינגטון או טהרן. זה שטויות. נתניהו מחרב את היחסים עם ארצות הברית בשביל שרידות פוליטית. ההסכם עם איראן אינו רק בעיה של ישראל אלא של כל המדינות המערביות. נתניהו מתעלם מכל ההתרעות וממשיך בשלו. זה נאום פוליטי לכל דבר".



גלאון נשאלה על כך שהיא מנהלת את הקמפיין מעל הראש של המחנה הציוני ובכך בעצם תוקעת גול עצמי למטרתה: החלפת שלטון נתניהו. "המחנה הציוני הוא לא שמאל", אומרת גלאון בתגובה. "מרצ היא מפלגת השמאל היחידה, וכדי שהרצוג יהיה ראש ממשלה צריך מרצ חזקה וגדולה. אנחנו היחידים שהכריזו שימליצו על הרצוג. תסתכלו על הגוש. עד רגע זה הרצוג לא הכריז שלא יישב עם נתניהו".



גלאון אמרה השבוע כי "המחנה הציוני הוא חיקוי דהוי של הליכוד" והיא לא מצטערת על כך. "מה שקורה עכשיו הוא סוג של קניבליזם. המחנה הציוני לוקח קולות ממרצ. זה מצג שווא בתוך הגוש. יש פה מצג שווא. הנשיא ריבלין הצהיר כי יתן להרכיב את הממשלה למי שיש לו יותר ממליצים ולא למפלגה הגדולה ביותר".



יו"ר מרץ אופטימית לגבי גיבוש קואליציה של ממשלת שמאל. "אני אופטימית", היא אומרת, "אני מאמינה שאנחנו יכולים לנצח כי אי אפשר לסבול יותר את הביביזם".



לטענתה ממשלת אחדות היא סוג של תרחיש אימים. "אם העם יבחר ממשלת ימין, זה מה שצריך להיות", היא מבהירה. "אבל מצב שבו מפלגות המרכז שמאל הן עלה תאנה בתוך ממשלתו של נתניהו.. יש עתיד וגם ציפי לבני היו המשת"פים הכי גדולים של נתניהו. בממשלת ימין צרה נתניהו לא היה מצליח לעשות חצי מהדברים כשלפיד ולבני משמשים לו כעלה תאנה".



נראה שגלאון היא מאחרונת הפוליטיקאים שעוד מאמינה שיש פרטנר בצד השני. "ניתן להגיע להסדר", היא קובעת ומבהירה שמדובר במהלך שצריך להיעשות מול הרשות הפלסטינית בגיבוי אזורי ממדינות כמו מצרים וירדן. "אני חושבת שראש ממשלה אמיץ צריך להודיע על הפסקת בנייה בהתנחלויות, משא ומתן ישיר וגיבוי המדינות מסביב. צריך לצאת נגד התפיסה של חוסר הסבלנות. אם לא נפעל בקרוב מאוד נגיע למדינת אפרטהייד. יש אינטרס מובהק לסיים את הכיבוש", מסכמת גלאון.