מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, האלוף במיל' עמוס ידלין, התבטא לראשונה באולפן הבחירות של מעריב בנושא ההטרדות המיניות בצמרת המשטרה ואמר כי בניגוד למשטרה, בצה"ל התופעה כבר אינה קיימת. "בצבא אין אותו היקף של הטרדות מיניות כמו שנחשף במשטרה. צה"ל טיפל בזה בצורה רחבה ולכן זה כבר לא קיים".



ידלין, בעברו ראש אגף המודיעין בצה"ל, צבר מאות שעות עבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אולם למרות שהוא בקמפיין בחירות נגדו, הוא מסרב לחשוף איזה ראש ממשלה ראה אחד על אחד. "אני אף פעם לא מספר מה היה כשהייתי ראש אמן", אומר ידלין. "אני סומך על גורמי אכיפת החוק שינהלו את התהליך הזה ושהם יקבעו. יחסי העבודה בינינו היו טובים". הוא מוסיף בהקשר לטענות כי האיש מושחת.



לידלין קשה לראות את הנזק שגורם נתניהו ליחסי ישראל ארצות הברית כשהוא מתעקש לנאום בקונגרס בניגוד לדעת הממשל האמריקאי. "כדי לעצור את איראן יש הרבה אסטרטגיות שניתן לנקוט בהן: סנקציות שיגבו מהם מחיר, פעילות חשאית, מתקפה צבאית כמו שנעשה בעיראק או בסוריה לפי מקורות זרים. הכול קשור אחד בשני ובעיקר קשור בארצות הברית . נתניהו בהתנהלות שלו גורם לכך שארצות הברית מתעלמת מהדאגות הטבעיות של ישראל והולכת לעסקה שיכולה להיות רעה בגלל התנהלותו של ראש הממשלה. תראו איזה מצב יצר נתניהו: איראן מחוזרת ואילו ישראל מודרת. זה בלתי נתפס".



לדברי ידלין, נתניהו ושר הביטחון, משה יעלון, נכשלו בחיבור בין הביטחון למדיניות. "בצוק איתן היה צריך להגיע ליעד מדיני. היה צריך להגיע להסכם כדי להביא לפירוז תמורת שיקום. נתניהו חייב להבין שההתנחלויות הן דלק למדורת הדה לגיטמציה נגד ישראל".



על אי שריונו ברשימת המחנה הציוני אמר ידלין: "נתתי להרצוג להחליט את מי הוא משריין במקום היחיד שנותר לו. הוא בחר במנואל טרכטנברג ואני בסדר גמור עם זה. אני דוגל בחוק הנורווגי".



כשנשאל על עמדותיו הכלכליות חברתיות ולמי הוא יותר קרוב - לטרכטנברג או לשלי יחימוביץ - ענה ידלין כי טרכטנברג הוא המועמד לתפקיד שר האוצר ולכן הוא בוחר בו, והוא מגלה בגישתו אחריות מקרו כלכלית מתוקף תפקידיו הקודמים.



ידלין סיפר בראיון כי אביו אהרון ידלין, שהיה שר החינוך בממשלת רבין הראשונה, ייעץ לו לפני שנכנס לפוליטיקה לא להצטרף למפלגת אווירה אלא רק למפלגה שמרימה שני דגלים: מדיני בטחוני וחברתי כלכלי.