כמו עשרת המכות במצרים הרעיפו עלינו אתמול המפלגות שפתחו את יום השידורים הראשון של תעמולת הבחירות בטלויזיה שפע של דם, טרור, מלחמות, איומים, הפצצות  והפחדות ועם לא די בכך הקימו מן הקבר את האבות המייסדים - בן גוריון, בגין, לוי אשכול שגוייסו לתשידי המחנה הציוני והליכוד ולכחלון כאחד וגם, איך לא, את מר"ן הרב עובדיה יוסף, וזה כנראה מה שמצפה לנו מעתה בכל ערב.


את אקורד הפתיחה של ערב התשדירים הראשון עשה "המחנה הציוני" שהבליט את הצמד בוז'י-ציפי מפרגנים זה לזה, אולי כדי להראות לכולם שציפי לא הלכה לשום מקום, אבל אחרי מנת הפתיחה הגיעה ההפגזה האמיתית: 1981 בגין מפציץ ומשמיד את הכור בעיראק. 2007 אולמרט מפציץ ומשמיד את הכור בסוריה וכאן בא הפאנץ' ליין: 2015, ביבי מפציץ את הקונגרס ומשמיד את היחסים עם ארצות הברית". אחר כך עוד מכניסים לביבי בנושא מנהרות החמאס ומסיימים במסר חזק: “9 שנים של כלום. הביתה, נכשלת". 

ליברמן, שהסקרים מלמדים כי הוא בצרות,  הניף אתמול רק דגל אחד: עונש מוות למחבלים. התשדיר דיבר רוסית וכשעברו לעברית הוסיפו כתוביות ברוסית. בצר לו פונה ליברמן אל הגרעין הקשה של עולי ברית המועצות לשעבר שהולכים איתו באש ובמים, ולפי התשדיר מאתמול בעיקר באש: עונש מוות למחבלים.

ליברמן פתח בבוכלטריה של פיגועים נוראים החל מהלינץ' ברמאללה וכלה במסעדת סבארו בירושלים וציין את המחבלים עם דם על הידיים, וצבע אדום זועק על המסך, שביצעו את מעשי הטרור אך שוחררו.

המסר היה חד, אחיד וברור. אצל ליברמן רק הוא קיים בתשדירים. איש מאנשי רשימתו לא הוזכר אפילו ברמז. גם הבית היהודי בתשדיר עם סירנות עולות ויורדות עשה שימוש במלחמות ופיגועי עבר כדי להזכיר לבוחר ש"הגיע הזמן לחזור הביתה", לבית היהודי כמובן.
מרצ והבית היהודי חתומים על תשדירים עם מסר זהה: גודל המפלגה לא משנה, תצביעו לנו כדי לא לקבל קומבינה של ביבי וציפי יחד.
ש"ס החזירה כצפוי לחיים את הרב עובדיה יוסף והכניסה לפולקלור של תשדירי הבחירות מכל הזמנים את תשדיר "סבתא כפרה" המפצירה בנכדה לשמור על מסורת ישראל סבא ולהצביע לש"ס. לפיד המשיך לחרוש את נתיבי ישראל בתוך ג'יפ לבן והפגין רצינות תהומית כשדיבר על נושאי כבדי משקל כמו שיכון, חינוך ובעיות מעמד הביניים, בלי גימיקים ושטיקים.
הליכוד הבליט את נתניהו ומיחזר תשדירים שהריץ ברשת בתקופה האחרונה ובהם הסיפור עם מוסר ההשכל הציוני על הדוד של ביבי שהוכה בתחנת רכבת באירופה על ידי אנטישמים וכל שרצה היה לשרוד את הבוקר כדי להעלות את משפחתו לציון. 
וכששבענו מכל המלחמות וההפצות וההפגנות בא יחזקאל שטצלר ממפלגת "מפסיקים להאכיל את ילדינו פורנו"ר והכריז מלחמה משלו על הפורנו ולבסוף האחים גולדשטיין ממפלגת כלכלה הזכירו לכולנו שהתשדירים הפכו זה מכבר לסוג של שעשועון ותו לא.