שמונה ימים לפני הבחירות, התארח היום (שני) יו"ר הכנסת ה-19, ח"כ יולי אדלשטיין, באולפן "מעריב" וענה על מגוון רחב של שאלות, שכללו בין היתר התייחסות עתידית לממשלת אחדות, אותה הוא לא שלל, והגדרת רגע השפל שלו בכנסת האחרונה.



בריאיון, שנערך על ידי כתב מעריב, קלמן ליבסקינד, אמר אדלשטיין כי הוא רואה שינוי בציבור מבחינת הצבעה למפלגות אווירה וחזרה למפלגות השורשיות: 


"אנחנו עובדים קשה, אין זמן להרהר. הרבה כנסים, ראיונות, כנסי בית. אנשים מבינים עניין ואני תמיד חושש מהיסחפות אחרי מפלגת אווירה, לא כולם צריכים להצביע לליכוד, אבל צריך להצביע עם שכל וזה נראה שהפעם זה קורה". 

יש מהומה ביומיים האחרונים סביב מה עמדת הליכוד על מדינה פלסטינית. 
"הוויכוח הוא תיאורטי לגמרי, לא תיפול הזדמנות לתהליך מדיני, אז נתניהו לא יעמוד בשאלה הזאת בקדנציה הבאה, הרי זה ברור. שמחתי לשמוע את רה"מ שאומר שהעקרונות של הנאום הזה כבר לא רלוונטיים בגלל המצב הגיאו פוליטי באיזור, אני מרגיש עם זה טוב מאוד, אנשים מבינים. פה ושם קצת משקרים בשמאל, אבל לא מבליטים את המצע המדיני". 
רה"מ אמר לא אומר כלום על מדינה פלסטינית, למה? במקום שכולם יישבו ויסבירו, למה הוא לא מדבר
"היתה הכחשה רשמית. לגבי התוכניות שיציג - אני נחרד מהשאלה הזאת. כששואלים אותי על זה אני שואל אם רוצים שאני אשקר? שואלים אותי כל הזמן איך נביא שלום. אני יכול להביא עכשיו תוכנית מימין ומשמאל ומהאמצע. רק אבינו שבשמיים יידע ליישם את התוכניות האלה. בואו נאמר את האמת ולא נשקר - לא יהיה הסכם שלום עם הפלסטינים בקדנציה הקרובה וזה לא תלוי במי ראש ממשלה, אלא בפלסטינים ואפשר לעשות הרבה דברים בינתיים. לא חייבים לירות אחד על השני כל עוד אין שלום. אפשר לשתף פעולה, להתקדם בצעדים קטנים. לא להחליט ישר אם מחלקים את ירושלים או לא".
אדלשטיין נשאל איך כל הדברים שאמר מתחברים לפרסום לפיו נתניהו דיבר בעקרונות המשא ומתן על גבולות 67' וטען: "זה לא מתחבר. לא היה שום מסמך, כפי שדניס רוס אמר. זה היה סיעור מוחות בצד האמריקאי, אף אחד לא הסכים לדבר הזה מעולם. הוא הוסיף ואמר שהוא תמיד התנגד לגבולות 67', חלוקת ירושלים והחזרת הפליטים. עובדה שרוס אמר את זה, לא צריך לסמוך עליי".
על הדברים שאמר מאיר דגן בעצרת בכיכר רבין במוצ"ש, אמר: "צריך להתייחס לדבריו כדברים פוליטיים. אני לא אומר את זה בזלזול. כל הצמרת הביטחונית לא קמה והזהירה כנגד תוכנית ההתנתקות. זאת היתה חובתם. עכשיו חלק אומרים 'אמרנו את זה בדיונים סגורים'. דברים כאלה אומרים בדיונים סגורים? שאתה יודע שמיליון ישראליים יישבו במקלטים, אי אפשר להגיד את זה גם לא בחדרים סגורים? אלה אנשים שאני מאוד מעריך, הם השקיעו בביטחון ישראל במשך עשרות שנים, אבל זה לא הופך אותם למדינאים. לגיטימי שיש להם דעות פוליטיות".
על ההתבטאות של יאיר גרבוז הוסיף: "אזרח צריך להבין שהוא לא ההדיוט בסיפור הזה, יש אידיוט אחר. אני ממש נחרד מהסיפורים האלה, לא צ'חצ'חים 2 וכו', יש פה פשוט הסתה פרועה, גם אם לחגי הוברמן הייתי אומר אותו דבר 'חכמים היזהרו בדרככם' כי אחד מגדיר את רוב האוכלוסיה במדינת ישראל כ"מנשקי קמעות". זה פשוט אינטלקטואל מתוסכל. יש הסתה מכל הכיוונים והיא נורא מסוכנת לכל הכיוונים, אני קורא לכולם להירגע".
 אדלשטיין תקף את המחנה הציוני ואמר: "יש שם אנשים שמאוד לא ברור מה הם עושים במחנה הציוני, אנשים עם התבטאויות אחרות וחבל. זה כמו עם יאיר גרבוז. לא מעניין אותי מה הוא אמר, מעניין אותי למה מחאו לו כפיים? למה לא היה בוז בכיכר. היו שם אנשים שנבחרו בפריימריז למרות שאמרו שציונות זה פאסה ושלא חייב. מעניין אותי איך הם חיים עם זה". 

"המטרה היא לנצח בבחירות, אחר כך נתחיל לריב על תפקידים"
 על ממשלת אחדות אמר אדלשטיין: "אנחנו רוצים מאוד להרכיב את הממשלה עם השותפות הטבעיות שלנו. אני בפרץ כנות אגיד שאם הליכוד לא יהיה מספיק חזק ויהיה תיקו כמו שאנחנו רואים בסקרים, ונגיד הנשיא יטיל על נתניהו להרכיב ממשלה והוא לא יצליח וליברמן יגיד שהוא לא יושב עם חרדים והם יגידו שהם לא יושבים עם בנט ואנחנו נסתבך ואז הוא יטיל על בוז'י ולא יצליח, בקיצור הסתבכנו. ואז יעשו סקר ו-95 אחוזים יגידו שהם ירצו ממשלת אחדות ולא ללכת לבחירות. אני מקווה שתהיה הצבעה עם שכל ונוכל לחזק את הליכוד ולקחת מנדטים". 

"המטרה היא לנצח בבחירות ואחר כך להרכיב ממשלה, אחר כך נתחיל לריב על תפקידים. לא נהיה עם 45 מנדטים ולא יהיו תפקידים ל-20 הבכירים", אדשלטיין הוסיף.
כמו כן סיפר אדלשטיין על הרגע המכונן בחייו ועל רגע השפל בחיים הפוליטיים שלו, ממקומו כיו"ר הכנסת. הוא התייחס למצב התקשורת בארץ ואמר את דעתו לגבי זכות השתיקה לנבחרים.