נ־נח כולנו חברים - מאור יהודה מלין



"אנחנו לא מודאגים מאחוז החסימה"



מי אתם?


״אני מכפר ורדים, פעיל זכויות אדם, משמח לבבות במשך כל השבוע, בכל הארץ, מפיק אירועים וספרי רבי נחמן״.



מהו המצע שלכם?


״רבי נחמן מברסלב השאיר אחריו את ספריו, שבהם טמונים אוצרות ליקום כולו. בכל התחומים. והוא גילה דעתו שלא יהיה לו מחליף, ולכן אין אצל הבר־ סלבים אדמו״ר, ולכן כל מי שלוקח הנהגה ואדמו״רות בברסלב זו סטייה חמורה. התלמיד של רבי נחמן, ר' ישראל דב אודסר, הכריז בערוץ אחד לפני 25 שנה: 'בברסלב אין גדולים ואין קטנים, כול־ נו חברים'. מהכרזה זו נלקח שם התנועה. חברי המפלגה פעילים בהפצת האור של רבי נחמן, וברגעי מנוחה הם דשים ביחד כיצד לפעול ואיך להחדיר את משנתו של רבי נחמן לכל העולם. זה מתחיל בסטי־ קרים ובספרים, מוזיקה, סרטונים. לפ־ עמים גם דשים ביוזמות דמיוניות כמו תהלוכות רחוב והקמת ערוץ רדיו וטל־ וויזיה, תנועת נוער איכותית. ואפילו על מפלגה״.



איך העלאת אחוז החסימה השפיעה עליכם?


״אנחנו לא מודאגים מאחוז החסימה, קהל היעד שלנו הוא יותר מעשרה מנ־ דטים, שצריכים ניעור קל וזיכרון בריא ואמונה בתיקון וחידוש העולם במצב הקיים. כשאין מודעות למפלגה שלנו, ואין תקציב, נסתפק במעט פרגון ועוד קצת כוח מהציבור, כדי שנוכל להיות בעמדת השפעה ולעצב תנועה שתש־ פיע בכל הקדנציה הקרובה, עד לבחירות הבאות״.



על מי תמליצו לנשיא לראשות הממשלה?


״נמליץ על כל מי שיפעל לאשר את העלאת הציון של רבי נחמן לארץ יש־ ראל. ועל כל מי שידע להגיד נ נח נחמ נחמן מאומן הכי יפה״.



מה הדבר הראשון שתעשו בכנסת?


״נבקש אישור להכניס לחצר רכב הפצה של נחמנים ונעשה מסיבה גדולה לכבוד הדרך החדשה. הצעת החוק הראשונה שנעלה תהיה לאשר את הבאת הציון של רבי נחמן לארץ ישראל״.



מהי עמדתכם בנוגע לנישואים חד־מיניים?


״אלה לא נישואים כשרים כדת משה וישראל״.





יחזקאל שטלצר. צילום: יח"צ



מגנים על ילדינו - יחזקאל שטלצר



"אולי נחבור לבית היהודי"


מה גרם לך להקים מפלגה שעוסקת בנושא כל כך צר, פורנו?


״אני לא חושב שזה נושא צר או שולי. אף אחד לא שם לב לבעיה כל כך רחבה שיש בחברה. יש מתחת לאף של כולנו מגפה של התמכרות לפורנוגרפיה וחשיפה מאוד מוקדמת בקרב ילדים. ההשלכות של זה חמורות גם בשביל הילדים וגם בשביל החברה. זה פוגע בבריאות הנפשית של הילדים שלנו. אנחנו מאמינים שהחוסן והבריאות של מדינה מתחילים בבריאות הנפשית של הילדים שלה. אם לא נטפל בבעיה, עוד נתגעגע לימים שבהם נתפסים אחת לשבוע נשיא מדינה וקציני משטרה על עבירות מין.



כשהילדים של היום, שגדלים על מנה יומית של פורנוגרפיה החל מגיל 9, יהיו מבוגרים, המצב יהיה קטסטרופלי. אף אחד לא היה רוצה שהמורה של הילדה שלו יהיה מכור לפורנוגרפיה. אם לא ישתנה משהו, דור הילדים שאנחנו מגדלים יהיו ברובו מכור. התמכרות היא מחלה נפשית המוכרת בספר הדיאגנוזה הפסיכיאטרי. היא פוגעת ביכולת קבלת ההחלטות הרציונליות. מצב שבו רוב הגברים במדינה מכורים מסוכן לחברה שלנו. ילד ממוצע נחשף לפורנוגרפיה בגיל 9. 90% מהילדים בגיל 12 צופים בה דרך קבע. כ-30% מהבנים בני 17-12 מכורים לה. בני 17-11 הם הצרכנים הגדולים ביותר של פורנוגרפיה באינטרנט״.



מדוע לא לפעול מתוך מפלגה שעוסקת גם בנושאים אחרים?


״לאחר שלוש מערכות בחירות שהשתתפנו בהן, אנחנו שוקלים ברצינות להתחבר למפלגה מבוססת ולקדם את הנושא דרכה. אנו שוקלים מספר אפשרויות, ביניהן הליכוד והבית היהודי״.



יש לכם גם מצע בנושאים אחרים?


״לכל חברי הרשימה יהיה חופש הצבעה בנושאים כמו כלכלה וביטחון״.



מהי הפעולה הראשונה שתעשו בכנסת?


״נקדם חוק שיחייב את ספקיות האינטרנט לסנן פורנוגרפיה כברירת מחדל, כך שרק מי שיבחר בביטול הסינון בהגדרות יקבל אינטרנט ללא סינון. לפי סקר שערכה מינה צמח, 70% מהציבור בעד הצעת החוק הזו. זה הגיוני, זה מתבקש, זה פתרון קל ויעיל. בתחום העישון והאלכוהול, ברורה לנו הנחיצות של חוקים ותוכניות מניעה, אבל כשזה מגיע לפורנוגרפיה אנחנו מסובבים את הראש. הכללים שמובנים מאליהם במרחב הציבורי פשוט נעלמו במרחב הווירטואלי. ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון מקדם יוזמה דומה בשביל להגן שם על הילדים. הוא טוען שבאיזון שבין חירות לאחריות, הזנחנו את האחריות שלנו כלפי ילדינו. בחסות חופש המידע, ילדינו נחשפים ונפגעים״.



מה מצבכם בסקרים?


״מדברים על בין 20 אלף ל-40 אלף קולות״.



מהי עמדתכם בנוגע לנישואים חד־מיניים?


״חופש הצבעה לחברי הרשימה בנושא דת ומדינה״. 





נבחרת העם. צילום מסך יוטיוב


נבחרת העם - יהונתן כסיף


”אל תשוו אותנו לפיראטים"



מה עומד מאחורי השם שלכם?


״נבחרת מלשון בחירה, בניגוד למפלגה מלשון פילוג. העם, כי אנחנו באמת לא עסקנים פוליטיים אלא אזרחים מהעם שמחויבים לחברים ולמשפחות שלנו״.



אתם מדברים על מיגור השחיתות. יש לכם גם מצע מדיני וחברתי?


״בכל מצב שבו נעמוד בפני הכרעה מדינית משמעותית, כמו הסכם שלום או פינוי חד-צדדי, יש הכרח במשאל עם, או דרך פלטפורמת הבחירה הישירה שנשיק לאחר שניכנס לכנסת. אנחנו צינור לעמדת העם. נשקף את עמדת העם. נפעל לקידום תוכנית כלכלית-חברתית שפותחה במשך שנים על ידי הכלכלן יניב פריאל, מספר 3 בנבחרת״.



אז מה ההבדל ביניכם ובין מפלגת הפיראטים, שגם רוצה להציע בחירה ישירה?


״בניגוד לפיראטים, אנחנו לא מאמינים שניתן לממש אותה באופן מיידי. יש צורך בעבודה הדרגתית. נפתח במינוי שרים מטעמנו בלבד בשלב ראשון. מלבד זאת, המלחמה האמיתית בשחיתות היא מהותית מאוד בפעילות שלנו. זה יכול להביא לשינוי עצום במדינה, ללא קשר לבחירה ישירה״.



אתם נושאים את דגל המלחמה בשחיתות. מדוע לא הצטרפתם למפלגה גדולה כדי לפעול מתוכה בנושא?


״אנחנו נגד שיטת המפלגות הגדולות ולא מוכנים להיכנס למפלגה שכבר נגועה בה השיטה הקיימת״.



מה מצבכם בסקרים?


״מכוני סקרים רבים אינם מזכירים כלל את שמנו, מה שמהווה עבירה על החוק. התקשורת לא מציגה את שמנו בסקרים, אז קצת קשה לנו לדעת״.



מהי הפעולה הראשונה שתעשו בכנסת?


״נדרוש מינוי שר למלחמה בשחיתות. הוא יהיה בלתי תלוי ומעל מבקר המדינה, עם המלצה על רפי רותם, חושף השחיתויות. נטמיע מיידית מערכת מקוונת למתן שקיפות מלאה לאזרחים וקבלת משוב מן העם לגבי נושאים מהותיים המשפיעים עליו. המטרה היא לפתח את האמון של האזרחים ואת מעורבותם בריאליטי של עצמם, לא רק של זמרים ושפים״.



על מי תמליצו לראשות הממשלה?


״על מי שיתחייב למנות את רפי רותם לשר למיגור השחיתות ויעניק לו את כל הסמכויות הנדרשות. מי שיתחייב למסד תוכנית הגנה נרחבת לחושפי שחיתויות בממסד״.



מהי עמדתכם בנושא נישואים חד־מיניים?


״כאמור, העם יחליט במשאל עם״. 



מפלגת כלכלה - דני ובני גולדשטיין


"המצב בסקרים? על הפנים"



מהי מטרת המפלגה?


״לעודד עסקים קטנים על ידי פישוט הבירוקרטיה וביטול הסרבולים העיקריים. זה מתפשט גם לכיוונים חברתיים וכלכליים, וכולם יוכלו להתפרנס בקלות״.



מי עוד רץ איתכם?


"יש לנו רשימה ארוכה של אנשים חשובים. לדוגמה משה גליק, שהוא אזרח שאכפת לו ויש לו ניסיון חיים בתחום העסקי. היה לו גם עסק שנפל והוא היה צריך להתמודד עם הבירוקרטיה בלי עזרה ועידוד מהממשלה. שנינו יזמים״.



יש לכם גם מצע מדיני־ביטחוני?


״בעיקרון, בנסיבות הקיימות יהיה בלתי אפשרי לגבש הסכם, אבל שלום עושים בין בני אדם. אנחנו בעד כל דבר שירים את רמת החיים של הפלסטינים ושיוביל לשגשוג. ואם כולם יהיו מאושרים, אולי ייפתרו״.



הושפעתם מהעלאת אחוז החסימה?


״אנחנו לא חושבים שזה השפיע בצורה משמעותית. זה עושה את המשימה יותר קשה, אבל השיטות שלנו לא השתנו. הנקודה היא שכל המפלגות הקטנות נחסמות בכל מיני כיוונים, כי הכל זה עניין של שליטת בעלי אינטרסים, שיש להם ארמונות והם שומרים עליהם ולא נותנים לאנשים לפרוץ קדימה. אז היינו צריכים למצוא שיטה לפרוץ קדימה מהדלת האחורית, לא דרך הפוליטיקה אלא דרך הרכילות והבידור. ברגע שהתחלנו לפנות לסלבריטיז כדי להצטרף למפלגה, אפילו שהם לא חכמים יותר מכולנו. עינב בובליל ויובל המבולבל היו יכולים להיות חברי כנסת מצוינים כי הם אנשים ישרים. רכבנו על הגמל הזה ומכירים אותנו. אולי עכשיו אנחנו נראים כמו בדיחה, אבל יבוא יום שבו המסר ייקלט״.



מה מצבכם בסקרים?


״על הפנים. אנחנו מנסים לקדם את עצמנו, אבל יודעים שאין לנו סיכוי. אנחנו מכינים את הקרקע לפעם הבאה״.



על מי תמליצו לנשיא?


״ביבי. העמדה שלנו מבחינה ביטחונית קרובה לליכוד״.



מהי עמדתכם בנוגע לנישואים חד־מיניים?


״אין לנו בעיה עם זה, אבל אנחנו לא נכנסים לנושאים האלה״.