למרות שכבר מצא את מקומו ברשימת יש עתיד, ח"כ אלעזר שטרן עדיין כועס על ציפי לבני שדחקה אותו בלית ברירה למצוא מקום חדש בפוליטיקה הישראלית.


"על ציפי לבני תשאלו את מי שהעלים אותה מקמפיין המחנה הציוני", הוא אמר בראיון באולפן הבחירות של מעריב. " כנראה שהיו לו סיבות טובות לעשות את זה ושהוא יודע מה הוא עושה. אישית, התאכזבתי ממנה. כשהודעתי על פרישתי, טענה לבני שאני פורש בשל אי שביעות רצון מהמקום שהיא משריינת לי ברשימה החדשה שהצטרפה אליה. עד עכשיו אני לא יודע על איזה מקום היא מדברת ומאין לקחה את הדברים האלה", אומר שטרן.



שטרן, אלוף במילואים ולשעבר ראש אכ"א בצה"ל, טוען כי מאז ומתמיד היה חלק מ”יש עתיד”. "גם בכנסת הקודמת כשהייתי בתנועה אמרו שאני חבר הכנסת ה-20 של יש עתיד. כשהצטרפתי למפלגת יש עתיד, ניבאו לה הסקרים שמונה מנדטים. שובצתי במקום ה-12 ברשימה והאמנתי שהוא יהיה ריאלי. והנה עכשיו, מראים הסקרים כי למפלגה יהיו 14 מנדטים. אני מאמין ביאיר לפיד, במפלגתו ובדרכה, ולכן אני שם".



שטרן סיפר כי כשלפיד הציע לו את המקום ה-12, לא התווכח עמו: "נכון שבבחירות הקודמות נבחרתי כחבר כנסת מטעם מפלגת התנועה של ציפי לבני, מפלגה שנעלמה מהמפה, והיה ברור לי שזאת מפלגה זמנית".



"הייתי בתנועה מסיבות זמניות"




כשהוא נשאל מדוע מכנים את לבני זגזגנית - כי הרי גם הוא החליף מפלגה - הוא כועס. "אני לא זגזגן. לא נולדתי במפלגה. הייתי חבר בתנועה שאיננה עוד ועכשיו אני ביש עתיד. זה המקום הטבעי שלי. אני חוזר ואומר, הייתי בתנועה מסיבות זמניות. מפלגת התנועה עצמה הייתה דבר זמני. אני מעריך מאוד את יאיר לפיד ומי שאומר שהוא שליט יחיד במפלגה, אינו יודע מה באמת קורה שם. כל ההחלטות מתקבלות בהצבעה מסודרת. אני חייב להדגיש שהמצע שלנו, הוא המפורט ביותר והברור ביותר מבין מצעי כל המפלגות".



כשהוא נשאל האם יאיר לפיד נכשל לדעתו כשר אוצר, הוא משיב: "ממש לא. להיפך. אומנם לא ניתן למדוד הישגים של שר אוצר ב-18 חודשים אבל הוא עשה רבות. הוא הוריד את הגירעון, פעל להענקת הטבות לחיילי צה"ל, לניצולי השואה ומעל לכל, פעל רבות למען השוויון בנטל. אני לא מפאר את יאיר. אני מדבר על עובדות".



"מאוכזב מבנימין נתניהו"



שטרן לא פוסל ישיבה של "יש עתיד" בממשלה הבאה עם החרדים. "השאלה מה יהיה המחיר", הוא אומר ומוסיף: "אם הישיבה בממשלה עם החרדים תהיה תמורת ביטול השוויון בנטל, אז זה לא בא בחשבון. רק צריך לזכור ואני משוכנע בזה, שהחרדים ילכו בכל מחיר לקואליציה. הם כבר חוו מה זה להיות באופוזיציה, וזה הספיק להם".



שטרן, אלוף במילואים, לא רואה עצמו כביטחוניסט אלא כחבר כנסת חברתי. "אכפת לי מהמדינה ומאזרחיה. התעסקתי בנושאים כאלה גם בתפקידי השונים בצבא, בקרן לנפגעי השואה, בתיאטרון הבימה ובכל מקום שבו פעלתי. כחבר כנסת, עשיתי רבות בוועדת הכספים".



כראש ממשלה הוא היה מעדיף לראות כיום את יצחק הרצוג. "אני מאוכזב מבנימין נתניהו. התנהלותו בחוק הגיור למשל, אכזבה אותי, כך גם אי העברת חוק מע"מ אפס. כשר ביטחון, הייתי בוחר במשה יעלון. מכל המועמדים לתפקיד, הוא המתאים ביותר".