שישה ימים לבחירות, וראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במגמה שלו לרדת אל השטח על מנת לנסות ולעורר את פעילי המפלגה, לאור הירידות בסקרים.

לאחר שהופיע בשוק מחנה יהודה במהלך השבוע ואמש השתתף בשלושה כנסי בחירות, המשיך היום (שלישי) נתניהו בקמפיין שלו והגיע למלון פארק בנתניה, שם דיבר מול חברי המפלגה. 

כזכור, בליל הסדר לפני 13 שנים נהרגו 30 בני אדם ונפצעו 100 בפיגוע תופת, שבעקבותיו יצאה ישראל למבצע חומת מגן. 

נתניהו אמר: "זה לא מקרי שבחרתי לדבר אתכם כאן בחדר האוכל של מלון פארק בנתניה. אנחנו זוכרים את הימים ההם ואנחנו נחושים להבטיח שהם לעולם לא יחזרו. עלינו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל וערי ישראל ובעזרת השם אנחנו מצליחים לעבור את הטלטלות הגדולות בהצלחה. תשימו לב לשש השנים האחרונות: עברנו שתי טלטלות ענקיות שלא היו כדוגמתן כמעט מאה שנים".

נתניהו סיפר כי מפלגתו ביצעה במהלך הקדנציות השונות כ-36 רפורמות שונות והאשים את השמאל כי במידה ולא מפנים שטחים, זה נחשב מבחינתם כאילו לא עשו שום דבר. כמו כן, התייחס שוב לעניין היחסים עם ארצות הברית.
"המשימה שלנו היא לשמור על הביטחון של אזרחי ישראל. שימו לב לשש השנים האחרונות - עברנו שתי טלטלות ענקיות שלא היו כדוגמתן כמעט 100 שנים", אמר נתניהו והוסיף: "אנחנו לא חוששים מלומר את דברה של ישראל למרות שיש ביקורת, וגם אם יש מחלוקת מול ארצות הברית והנשיא, שאני מכבד אותו. אבל אם צריך להגיד דברים חשובים לביטחון ישראל - אני לא חושש לומר אותם ברור ובעוצמה".

"יש רפורמה אחת, איזה שינוי אחד שלא עשינו? דבר אחד? לקחנו כלכלה כפותה ופתחנו אותה, עשינו דברים פשוטים כמו להוציא כסף, פעם היית הולך לחוץ לארץ, היית צריך אישור להוציא חופן דולרים ואם לא הפקדת, היית מאבד את ראשות הממשלה. יום אחד ביטלתי את זה. לקחנו כלכלה עם הוצאה ענקית ובמקום זה הורדנו את המיסים, ותקבולי המיסים עלו. מי עשה את זה? אנחנו, הליכוד". 

"אמרנו לאנשים - צאו לעבוד, לא לחיות מקיצבאות ילדים, זה היה קשה מבחינה פוליטית, מאוד קשה, אבל זה הציל את הכלכלה ואני שמח לראות את הציבור החרדי הולך לעבוד, זה מבטיח את העתיד של הציבור הזה ושל כולנו. פתחנו לתחרות כל כך הרבה דברים - שמיים פתוחים, תחבורה ציבורית, את הטלפונים הבינלאומיים ללא תחרות, המחיר צנח ולא חזר לשם. הסלולרי, גם את זה עשינו. גם את זיקוק הדלק פתחנו לתחרות, זה הדבר שאנחנו צריכים לעשות. יש לנו עוד הרבה דברים לעשות כמו בתחום הדיור, אני קשוב לדברים. הצמחנו את העץ, הצמחנו את הפירות, כולם יודעים לקטוף אותן, אבל החוכמה היא לדעת לטפח אותנו ורק אנחנו יודעים לעשות".
"איך הם אומרים שלא עשינו וחידשנו? אני חושב שהסיבה שהם אומרים את זה היא משום שעמוק בלב בשמאל יש תפיסה כזאת, לא משנה מה עשית, אם לא פינית - לא עשית, אנחנו עושים כבישים, מנהרות. סגרנו את הגבול למסתנננים. יש לנו אפס מסתננים. אבל מבחינתם לא פינית - לא עשית. אנחנו בונים בית חולים והופכים את ב"ש לבירת הסייבר, אבל אם לא פינית לא עשית. אנחנו עושים את השינויים.

"חוק חינוך חינם מגיל שלוש. מבחינתם כל זה, הורדת מחירי המים, הבאת גז. יש 36 רפורמות שעשינו, פעמיים חי. ל"ו. לא פינינו, ועשינו  ויש עוד הרבה מה לעשות. עכשיו השאלה הגדולה - יש ביטחונית איזורית וכלכלית, אנחנו חייבים להמשיך להוביל, אבל זה לא מובן מאליו".

יעלון: "אם לא היינו בשלטון, היתה חמאסטן ביהודה ושומרון" 

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס היום למסיבת העיתונאים של "מפקדים למען ביטחון ישראל" ואמר כי "אם הליכוד לא היה בשלטון בשש השנים האחרונות, היתה קמה חמאסטן ביהודה ושומרון כמו ברצועת עזה".
 
יעלון התייחס לתכנית ההתכנסות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לסגת מיהודה ושומרון, מהלך שבכירי מערכת הביטחון תמכו בו: "לא צריך ללכת רחוק כעדי להבין את ההשלכות. ממשלת חמאס וזרוע איראנית כל כך קרוב למרכז הארץ". 
 
יעלון אמר שבכירי מערכת הביטחון טועים "גם אני טעיתי כשחשבתי שהסכם אוסלו הוא טוב. כשהתחוור לי טיבו התפכחתי". לדבריו, רוב בכירי מערכת הביטחון טעו כשתמכו בהסכם אוסלו - "טעות שעלתה לנו בלמעלה מאלף הרוגים. גם להתנתקות התנגדתי. היו בכירים במערכת הביטחון שתמכו. התוצאה לנגד עינינו".
 
על ההתנגדות לנאום בקונגרס, אמר יעלון: "שמעתי טענות למה רה"מ עומד בחזית בנושא האיראני - עדיף היה להיות מאחור. אני מסכים. הנושא הוצף על ידינו מ-94'. לכל אורך הזמן ניסינו להיות מאחורי הקלעים. אילולא נעשו דברים על ידינו לאיראן כבר היתה יכולת גרעינית היום". לדבריו, כשרה"מ מגלה שיש ממשל אמרקיאי שמוכן ללכת להסכם, שכל בעל מקצוע חושב שהוא רע, באין ברירה צריך לצאת החוצה ולסמן קו אדום. 
 
שר הביטחון התייחס גם לטענות שמבצע צוק איתן היה כישלון. "החמאס מורתע עכשיו יותר מאשר אחרי עופרת יצוקה. איך זה כישלון?". הוא הוסיף שראש הממשלה והוא לא מחפשים הרפתקאות. אנחנו מנהלים את הדברים באחריות ובשיקול דעת מדיני. פעולה צבאית היא המוצא האחרון".