ראש המוסד לשעבר מאיר דגן אמר הערב (שבת) בראיון לערוץ 10 כי הוא חושב שיצחק הרצוג הוא המועמד הראוי בבחירות: "הרצוג נראה בעיני בנאדם ראוי וטוב להיות ראש ממשלה. בעת הזו הוא נראה לי המועמד הטוב ביותר להנהיג".

עוד סיפר דגן כי התכוון להתפטר מתפקידו כראש המוסד  אם נתניהו היה מורה על תקיפה באיראן: "אני גמלתי בליבי שאם הוא יחליט על התקפה אני אתפטר באותו רגע. אני מקווה בשביל עם ישראל שהשיקולים שמנחים את ראש הממשלה, למרות שאני מטיל בכך ספק, הם לטובת המדינה". 

דגן הדגיש כי "יחסי העבודה שלי עם נתניהו היו טובים. גם כשהשמעתי דעות שהוא לא אהב, הוא היה טולרנטי מאוד לגבי זה". 

על הטענות שהועלו כלפיו כאילו הוא 'כפוי טובה' כלפי נתניהו שסייע לו בהשגה של תרומת כבד אמר: "אני מוקיר תודה על עזרתו של נתניהו בבריאותי, אבל הוא לא היה היחיד שעזר: גם פרס וברק עזרו לי. מי שעזר לי באמת הוא שר החוץ ליברמן, שהרים טלפון אישי לנשיא בלארוס. הוא להערכתי היה האיש 
שהיטה את הכף לטובתי". הוא הדגיש כי "אני לא רואה קשר ומעולם לא תקפתי את נתניהו אישית, אלא את דרכו".

"פוליטיקה אף פעם לא משכה אותי"

על העובדה שהוא השותף בחברה עסקית עם אהוד אולמרט אמר: "זה  לא שווה התייחסות. אני לא רואה בכך בעיה ומקווה שאולמרט ייצא זכאי". 

דגן הודה כי במהלך העצרת להחלפת השלטון בשבוע שעבר הוא התרגש מאוד: "אני לא רגיל לדבר מול כל כך הרבה אנשים. זה היה בשבילי ארוע מרגש".

הוא הוסיף כי "היתרון שלי הוא בכך שאין לי אינטרס אישי.  אני לא שייך לאף מפלגה ולא מתמודד לכלום. אני פשוט חרד לגורלה של המדינה.  אף פעם לא נמשכתי לפוליטיקה ולא התכוונתי ללכת.  אני מוקיר מידיי את חיי הפרטיים". .