5,883,365 - זה מספרם של אזרחי ישראל שיילכו מחר (שלישי) אל הקלפיות ברחבי הארץ כדי להחליט כיצד תיראה הכנסת ה־20 ומי ירכיב את הממשלה הבאה ויעמוד בראשה.



ועדת הבחירות המרכזית השלימה את כל הכנותיה. לרשות המצביעים יעמדו 10,119 קלפיות ב־3,200 אתרים, 1,547 מתוכן בעלות נגישות מיוחדת לנכים. בערים הגדולות ייפתחו הקלפיות בשעה שבע בבוקר וייסגרו בעשר בלילה. כל מצביע שיגיע לקלפי עד עשר בלילה ייקלט ויוכל להצביע גם לאחר שעה זו.
 
ביישובים שבהם עד 350 תושבים ייפתחו הקלפיות בשמונה בבוקר וייסגרו בשמונה בערב. גם חולים המאושפזים בבתי החולים יוכלו לקחת חלק בהצבעה באמצעות 194 קלפיות, מתוכן 82 קלפיות ניידות העוברות בין המחלקות שבהן יצביעו 42,240 מאושפזים וסגל רפואי שיהיה באותו יום בתורנות.
 

זכות הצבעה ניתנת גם לאסירים ולעצירים. 56 קלפיות יוצבו ב־27 בתי הסוהר (כולל בתי מעצר) ובהם יצביעו 11,758 בעלי זכות בחירה, אסירים וסגל בתי הסוהר הנמצא בתפקיד באותו יום.
בשעה עשר, אז יינעלו הקלפיות, יפורסמו מדגמי הטלויזיה בערוצים 1,2 ו־10 וכן בקול ישראל. ערוץ 10 הקים אולפן חגיגי על גג בניין עיריית תל אביב, ערוץ 2 נערך באמצעות אולפן גדול שהוקם ברחבת משכן הכנסת ואילו ערוץ 1 הכין אולפן חגיגי שאותו יוביל יעקב אילון.
 
אנשי הליכוד יתכנסו בגני התערוכה בתל אביב, משם יעקבו במתח רב אחר התוצאות. במחנה הציוני בחרו את אולם הכדורסל החדש ב״דרייב אין״ (של הפועל תל אביב), ושריינו את כיכר רבין למקרה של חגיגות ניצחון.
 
ספירת הקולות תיעשה בכל קלפי בנפרד. לאחר הספירה יגיע מזכיר ועדת הקלפי עם הקלפי והפרוטוקולים לוועדה האזורית, שם יבדקו את תוצאות הספירה ואת הפרוטוקולים, ואם הכל כשורה, יוזרמו הנתונים למחשב המרכזי.
 
ועדת הבחירות המרכזית תציג את נתוני ההצבעה ואת ספירת הקולות בזמן אמת באתר ועדת הבחירות באינטרנט, שם יוצגו תוצאות כלליות וגם תוצאות לפי ישובים וקלפיות.
 
המעטפות הכפולות שבהם יצביעו בקלפיות המיוחדות (חיילים, מאושפזים בבתי חולים, סגל רפואי, בתי סוהר, אנשי ביטחון, דיפלומטים ושליחי מוסדות 
ציוניים), יגיעו תחת אבטחה למשכן הכנסת, שם ייערך מבצע ספירת הקולות.
 
מהלך בדיקת המעטפות הכפולות וספירתן יחל מחר החל מהשעה עשר בלילה ויימשך עד יום חמישי ה־19 במרץ. ועדת הבחירות המרכזית תפרסם הודעת דובר מטעמה על התוצאות ביום חמישי, עם סיום ספירת הקולות וחישוב חלוקת המנדטים בהתאם להסכמי העודפים. רק ביום רביעי בשבוע הבא, ה־25 במרץ, יגישו יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג׳ובראן, ומנכ״לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, את התוצאות הרשמיות לנשיא ראובן ריבלין. רק אז יתחיל הנשיא בהתייעצויות רשמיות עם נציגי הסיעות השונות כדי להחליט על מי להטיל את הרכבת הממשלה, אולם ריבלין מתכוון להתחיל בהתייעצויות בלתי פורמליות עם נציגי המפלגות כבר לאחר פרסום מדגמי הטלוויזיה ואישושן על ידי תוצאות האמת.
 
120 חברי הכנסת, מתוכם עשרות חדשים, לא ייאלצו להמתין לסיום הרכבת הממשלה החדשה, שיכולה להימשך שבועות ואף חודשים. הכנסת ה־20 תושבע בטקס חגיגי שיתקיים ב־31 במרץ. את הישיבה יפתח נשיא המדינה ראובן ריבלין, ולאחר שישביע את היו״ר הזמני, ח״כ עמיר פרץ, יעביר לידיו את שרביט ניהול הישיבה.