ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הערב (שלישי) למטה הבחירות של הליכוד שבגני התערוכה. הוא התקבל בקריאות "הוא קוסם", "היידה ביבי" ו"היידה שרה". לאחר שנישק את רעייתו, שרה נתניהו מספר פעמים על הבמה, אמר: "כנגד כל הסיכויים השגנו ניצחון גדול לליכוד".



בתחילת נאומו אמר נתניהו: "תודה רבה לכם ידידיי, אזרחי ישראל. כנגד כל הסיכויים, השגנו ניצחון גדול למחנה הלאומי בראשות הליכוד. השגנו ניצחון גדול לעמנו. אני גאה בעם ישראל שברגע האמת ידע להפריד בין עיקר לתפל ולעמוד על העיקר. לעמוד על הדברים החשובים לכולנו, על ביטחון אמיתי, על כלכלה אחראית ועל רווחה חברתית שאנחנו מחוייבים לה. אלה הדברים שחשובים לכל משפחה, לכל אב ואם, לכל זוג צעיר, לכל חייל וחיילת, לכל אזרח ואזרחית, לכל האזרחים, יהודים ולא יהודים כאחד. כולכם חשובים. כולכם חשובים לי".



נתניהו התייחס להרכבת הממשלה ואמר: "עלינו להקים ממשלה חזקה ויציבה שתדאג לביטחונה של כל מדינת ישראל. אתגרים גדולים מאוד לפנינו, אינני יכול לפרט את כולם, אבל אני יכול לומר לכם בביטחה שאנחנו עומדים בפני אתגרים מדיניים בטחוניים וגם אתגרים כלכליים וחברתיים. אנחנו הבטחנו לטפל במחירי הדיור וביוקר המחייה ואנחנו נעשה זאת".




בנימין נתניהו עם רעייתו. צילום: מרק ישראל סלם



ראש הממשלה סיפר כי הוא שוחח הערב עם כל ראשי המפלגות של המחנה הלאומי: "קראתי להם להצטרף אליי ולהקים ממשלה בישראל ללא דיחוי, כי המציאות אינה לוקחת פסק זמן. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנגבש הנהגה אחראית שתעבוד למענם וכך נעשה. אני מבקש להודות לכם, הפעילים, חברי הליכוד, גיליתם רוח לחימה בלתי רגילה נגד כוחות אדירים, עמדתם בזה, אני אוהב אתכם".



על פי מדגמי הטלוויזיה, מסתמן יתרון קל לנתניהו על הרצוג: על פי המדגם של ערוץ 2, הליכוד מוביל עם 28 מנדטים והמחנה הציוני עם 27. על פי המדגמים של ערוץ 10 והערוץ הראשון ישנו שוויון בין הליכוד והמחנה הציוני, כשלכל אחד מהם 27 מנדטים.



מיד עם פרסום תוצאות המדגמים, שוחח נתניהו עם נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי. בנט בירך את נתניהו על נצחונו וסוכם בין השניים כי יתקיים מו"מ מואץ להקמת הממשלה. על פי יועץ התקשורת של בנימין נתניהו, ניר חפץ, נתניהו שוחח גם עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.



לאחר פרסום המדגמים ח"כ צחי הנגבי אמר: "לדעתי בנימין נתניהו יקים ממשלה ימנית ולאחר מכן יפנה להרצוג".




"פניתי לאנשי המחנה הלאומי להקמת ממשלה ללא דיחוי". צילום: מרק ישראל סלם