יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, הגיע הערב (שלישי) למטה מפלגתו שבאולם הדרייב אין שהוא אולמה הביתי של קבוצת הפועל תל אביב בכדורסל, וניסה לשדר ניצחון.



בפתח דבריו אמר הרצוג: "עשינו הישג בלתי רגיל היום, מאז בחירות 92', בחירתו של יצחק רבין, לא הגענו לתוצאה כזאת ואני גאה להיות כאן היום. חשוב לי לומר שזה לא היה מגיע לרגע הזה בלי השותפות האמיצה, הנהדרת בינינו, ביני לבין ציפי לבני".



הרצוג ניתח את תוצאות המדגמים ואמר: "התוצאה הזאת מאפשרת לנו לחזור לשלטון ואנחנו נחכה לתוצאות האמת, הכל פתוח. אני שוחחתי עם כל ראשי המפלגות הרלוונטיות, מפלגות כאלה ואחרות. אנחנו לא יודעים מה תהיינה התוצאות הסופיות בגלל אחוז החסימה, נחכה. אבל אני מתכוון לעשות כל מאמץ כדי להרכיב ממשלה חברתית אמיתית לישראל".



לפי הרצוג, המטרה היא להקים "ממשלה טובה לישראל, ממשלה שתחזיר את ישראל להיות חברתית, דמוקרטית, יהודית ושואפת לשלום". כמו כן, קרא הרצוג לכל הסיעות החברתיות "להתאחד תחת ממשלה בראשותי לממשלת פיוס חברתית לישראל. ממשלה שתתן מצוקה לדיור, ממשלה שתסגור פערים חברתיים, שתתן תקווה ועתיד, שתטפל ביוקר המחיה, ממשלה שתחולל שינוי אמיתי בישראל". לפעילים אמר הרצוג: "לא יהיו החלטות הלילה. תוכלו לישון, כי עבדתם קשה. אני רוצה לומר לכם תודה". 



לסיום, הוא לא שכח להזכיר גם את שותפתו למסע, ציפי לבני: "את על הכיפאק, את שותפה אמיתית. לבני היא אישה אמיצה, עם שליחות ואינטואיציה ששנינו חלקנו לאורך כל המערכה. השותפות הזאת תביא אותנו בסוף למהפך הפוליטי של ישראל".



"הבחירות הוכיחו שאנחנו גדולים יותר מהימין הקיצוני"



לבני, שהייתה עד אתמול שותפתו לרוטציה על תפקיד ראשות הממשלה, עלתה לדבר אחרי הרצוג ואמרה: "הערב אני יכולה להסתכל בעיני הילדים שלי ולומר עשיתי הכל בשבילכם. בשביל החברים שלכם, בשביל הילדים שנולדים, בשביל ההורים שלהם, בשביל הסבים והסבתות. נלחמנו ביחד על העתיד שלכם. על המדינה הזאת ועתידה. נמשיך להילחם. אנחנו נילחם על ישראל, היהודית והדמוקרטית והבטוחה והצודקת כל כך".



לבני התייחסה לעבודה עם הרצוג: "יצרנו שותפות מדהימה, אחרי שלושה חודשים של קמפיין, של השמצות, של מתחים, הכרתי את האדם שהכרתי הרבה שנים, אבל גיליתי את האדם שדבק במטרה, שהיא משותפת לכולנו. חברנו ביחד והצענו את החברות הזאת והאלטרנטיבה הזאת לציבור בישראל, הבחירות הוכיחו שאנחנו גדולים יותר מהימין הקיצוני. דרכם היא לא דרכנו".



על פי מדגמי הטלוויזיה, מסתמן יתרון קל לנתניהו על הרצוג: על פי המדגם של ערוץ 2, הליכוד מוביל עם 28 מנדטים והמחנה הציוני עם 27. על פי המדגמים של ערוץ 10 והערוץ הראשון ישנו שוויון בין הליכוד והמחנה הציוני, כשלכל אחד מהם 27 מנדטים.



עם היוודע תוצאות המדגמים, פעילי המחנה הציוני נראו קצת מבולבלים, אך ניסו לשמור על חזות של שמחה וצעקו "מהפך, מהפך". מיד לאחר המדגם אמרו במפלגה כי "הליכוד ממשיך להטעות. גוש הימין הצטמצם. הכל פתוח עד תוצאות האמת והנתונים הסופיים, לפיהם נוכל לדעת אילו מפלגות עברו את אחוז החסימה ואיזו ממשלה נוכל להקים. כל הספינים והאמירות מוקדמים מדי. צוות המשא ומתן הוקם במטרה להרכיב ממשלה בראשותו של הרצוג". 

לאחר המדגמים, בהם צפה הרצוג בביתו יחד עם רעייתו מיכל ובני משפחתו, הוא החל לדבר עם ראשי מפלגות אחרים, ביניהם אריה דרעי, יו"ר ש"ס, ומשה כחלון, יו"ר כולנו, בניסיון להתחיל במשא ומתן הקואליציוני.