השחקן משה איבגי, התראיין לתוכנית הרדיו של רן שריג ודנה ספקטור והביע אכזבה עמוקה מתוצאות הבחירות ומהמשך שלטון הימין במדינת ישראל.



איך זה מרגיש אחרי הבחירות?

"בהתחלה תקף אותי יאוש מאוד גדול, אני חושב שיש פה איזו נאיביות. אנחנו חיים באמת בבועה. אולי אנחנו לא מספיק קרובים לעם ולא מספיק מתחברים אליו, אנשי המרכז ואנשי השמאל כדי לחבר אותם ולהחזיר אותם לדבר שאנחנו פה - לאחווה לחירות ושלום".


זה שני שבטים בעם?
"בעיניי זו שטיפת מוח מתמשכת שגרמה לאנשים להאמין לשקר הגדול – לחיות בפחד. הייתה לי תקווה גדולה, כי הרבה אנשים אמרו שנמאס להם מביבי, אבל כנראה ברגע האחרון אנשים נבהלו וחזרו לסורם. זה מה שהעם רוצה וזו זכותם, לכן העבודה היא עמוקה, צריך לשנות את המערכת הארגונית המושחתת והרקובה, צריך לעודד את השיח וחופש הביטוי, צריך לשמור על הדמוקרטיה מכל משמר. למרות ההפסד, השמאל והמרכז חזרו לשיח. צריך לחזק את זה".
 

 
אתה סוגר את החודש?
"אני סוגר את החודש, אני בר מזל לגמרי, אני מתפרנס בכבוד". 
לא יכעיס אותך לשלם מס לממשלה לחרדים?
"העיוות וחוסר השוויון שעשוי להתרחש פה הוא זועק לשמיים. זה דורש רק בג"צים. השיטה מאפשרת מיליארדים בדילים, השיטה היא כזו רקובה, לא מתאימה לאדם המודרני. כרגע האזרח משרת את השיטה, זה דבר איום. אנשים בחרו באותו אחד שפגע בהם. ביבי לא פגע בי, אין לו קשר לקריירה שלי".
מה ההורים שלך הצביעו?
"ההורים שלי הצביעו ליכוד, ואז התחלתי לעמוד על דעתי. אני בגיל צעיר חזרתי בתשובה, הייתי בישיבה ואחר כך בפנימיה חקלאית דתית, הייתי שם ועברתי את מה שעברתי, אבל בתפיסת עולמי המוקדמת כבר אז הבנתי כל מיני דברים בצורה אחרת – הבנתי שבלשלוט על עם אחר, מישהו אחר או לקחת את החופש שלו ,אתה עושה עוול נורא". 
 
איבגי מוסיף ומדגיש: "אסור להיות כובש ואלים כלפי אחר. אני אחרי הבחירה הזו של הממשלה. מה אנחנו רוצים להיות? איזו מדינה אנחנו רוצים להיות?"