רגע לפני שנשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש עם נציגי הסיעות כדי לשמוע על מי הם ממליצים להרכבת הממשלה, פנה אליו הבוקר (ראשון) ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ, בבקשה לדרוש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתנצל בפני אזרחי ישראל הערבים כתנאי להפקדתה של מלאכת הרכבת הממשלה בידיו.



"נתניהו לא בחל להשתמש בגזענות, במילים שמטרתן לעורר את הפחדים הקמאיים של המצביעים, בכדי לגרוף ניצחון בקלפי, אבל הניצחון הזה הושג על גבם של אזרחי מדינת ישראל הערבים", נימק פריג'. "הניצחון הזה הושג באמצעות הדרה פומבית של האזרחים הערבים, באמצעות הפיכתנו לאיום שצריך לעזור לנתניהו להילחם בו".



פריג' התייחס לסרטון שהעלה נתניהו לעמוד הפייסבוק שלו ביום הבחירות ובו קרא לציבור הימני ללכת להצביע: "שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים". דבריו של נתניהו ספגו ביקורת קשה, גם מכיוון שהתברר כי אין להן בסיס במציאות, וגם בטענה שהאמירה גזענית, מסיתה ומפלגת.



פריג' הוסיף בפנייה לריבלין: "הוכחת בעבר שאתה איש של דו-קיום ושל שוויון. אני מבקש ממך, דרוש מראש הממשלה נתניהו להתנצל בפני אזרחי ישראל הערבים, באופן פומבי, במילותיו שלו, ובצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים והצב זאת כתנאי למתן המנדט להרכבת הממשלה. הקמתה של ממשלה חדשה ללא אותה התנצלות, עלולה להעמיק עוד יותר את הפילוג והשנאה בחברה הערבית ותהיה בכייה לדורות".