ראש עיריית ראש העין שלום בן משה יחד ראש עיריית כפר קסם עאדל בדיר ומאות מתושבי ראש העין וכפר קסם חוסמים כעת את כביש 5 במחאה נגד התוכנית הממשלתית להקים תחנת הכח בצומת קסם. 

תחנת הכח המיועדת שתספק 780 מגה וואט שבמימדיה כפולה מתחנת הרידינג, מתוכננת להיבנות כ-150 מטרים משכונות מגורים בראש העין מחד וכפר קסם מאידך, בשטח הגובל עם אזורי המסחר של שתי הערים. 

ראש עיריית ראש העין ששיגר לפני כשבועיים מכתב בהול אל שר התשתיות והאנרגיה וציין כי "שריפת הגז לייצור חשמל מייצרת גזים רעילים ומסרטנים, פולטת חלקיקים נשימים, גורמת לתחלואה ועלייה במקרי סרטן, מחלות דרכי נשימה וקיצור תוחלת החיים. התחנה תאחסן מצבור סולר עצום ותשתמש בחומרים רעילים ומסוכנים אשר יזהמו את מי התהום. 

מחאה נגד הקמת תחנת הכח בצומת קסם (צילום: עיריית ראש העין)
מחאה נגד הקמת תחנת הכח בצומת קסם (צילום: עיריית ראש העין)

בן משה התריע כי אם לא תתקבל החלטה על ביטול הכוונה להקים את תחנת הכח במקום, העירייה תפעל עם הרשויות הסובבות אותה במחאה ותיאבק בכל דרך לביטול הרעיון. ואכן הבוקר התייצבו שני ראשי הערים הסמוכות יחד עם תושביהם למחאה ראשונה במטרה לביטול ההחלטה.

שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין: "אנחנו מנהלים מלחמה על החיים של תושבי ראש העין שתחנת הכח הזו מהווה סכנת חיים עבורנו. ההפגנה הבוקר היא אזהרה ראשונה למקבלי ההחלטות. בשלב הבא נסגור את כל המדינה. אנחנו דורשים מהממשלה להסיר את התכנית ההרסנית הזו מסדר היום אחת ולתמיד״. 

חזי קוגלר, מנכ"ל קסם אנרגיה: "הגורמים המקצועיים האחראים על תכנון משק החשמל מזהירים מפני מחסור בחשמל במרכז הארץ בזמן הקרוב בהיעדר הקמת תחנת כוח חדשה באותו איזור. תוכנית קסם עונה לדרישות המדינה והיא נבדקה באופן מקיף ויסודי על ידי כל המומחים הרלבנטיים מטעם המדינה, שקבעו שהיא עומדת בכל הדרישות הסביבתיות והבריאותיות ולא מהווה סיכון למקורות המים ולאוכלוסייה. תכנית קסם מרוחקת קילומטר ממגורים וככל שיש טענות לגבי מגורים קרובים יותר, מדובר בשהייה לא חוקית בתוך אזור תעשיה לא מוסדר המצוי בשטח חקלאי של כפר קאסם. החשמל מהתחנה חיוני גם לאיזור ראש העין וכפר קאסם שכבר היום סובלות מהפסקות חשמל שיחמירו ויובילו לפגיעה באוכלוסייה, ככל שלא תוקם תחנה חדשה באזור; ראש עירית ראש העין דורש שהחשמל ימשיך להיות מסופק מתחנות בפריפריה מה שאינו ישים מבחינת רשת החשמל וממילא פוגע בפיתוח הפריפריה ונוגד את עקרון השוויון בנטל פיתוח תשתיות המדינה. נציין כי בתחילת הדרך הוצגה התכנית לראש עיריית ראש העין אשר בירך על קידומה, אך מטעמים פוליטיים צרים החליט לפעול בניגוד לאינטרס הציבור הרחב. תחנת קסם נקבעה על ידי המדינה כחיונית למשק החשמל וכל עיכוב בהקמתה מקרב את משבר החשמל במרכז הארץ".