ביום חמישי האחרון, בשעות אחר הצהריים, שהה ד"ר עדי גנץ, וטרינר מומחה לרפואת ציפורים, צפר וצלם חיות בר, באזור שומריה שבנגב הצפוני כאשר לפתע הבחין בחסידה בתוך העשבייה, שנראתה לא בסדר. "מסביב, על הגבעות, היו עשרות ואולי מאות חסידות כמותה אבל הבחנתי דרך המשקפת בחץ התקוע בצידה השמאלי כמעט בניצב לגוף. היא הרימה את רגלה השמאלית באוויר, ואחר כך כשעברתי על התמונות הבנתי שהירך כנראה נפגעה מהחץ. היא עפה היטב ולא היה שום סיכוי ללכוד אותה ולהביא לטיפול", הוא מספר.
 
ד"ר גנץ שלח את התמונות לד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, וזה נזכר בתיעוד שלו עצמו משנת 2006, אז נדהם לגלות חסידה באגמון החולה שנפצעה ושרדה את הנדידה כשחץ נעוץ בגופה. "החסידה הלבנה חולפת מעל ישראל במספרים אדירים, כחצי מילון פרטים בכל עונה. באפריקה, חלקן ניצודות למאכל ולפעמים, כך נראה, מצליחות להימלט. לפי הצילום של החסידה הזו, נראה שהחץ נתקע גם ברגלה ואני מניח שמצבה לא טוב. הסיכוי לתפוס את החסידה באופן יזום הוא קלוש ביותר, אלא אם כן היא תימצא תשושה ואז ניתן יהיה לקחת אותה לטיפול רפואי", הוא אומר.
 
לפי פורטל הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, החסידות נפגעות משינוי והרס בתי הגידול, ציד והקמה של תשתיות חדשות דוגמת קווי מתח גבוה הגורמים לתאונות ולהתחשמלויות. "התיעוד הנוכחי ממחיש עבורנו את האתגרים האדירים שהציפורים האלו עוברות במסלולי הנדידה שלהן, כולל ציד בלתי חוקי מאסיבי. אולם, זה מעורר השראה, כי למרות כל האתגרים שהציפורים עוברות בדרך, הן ממשיכות לנדוד ולשרוד", מסכם ד"ר פרלמן.