האוקיינוסים, המכסים כ־70% מפני כדור הארץ, מהווים מקור חיים עיקרי בעולמנו. הם מספקים עד מחצית מהחמצן בעולם ומווסתים את האקלים העולמי, הם ביתם של רוב חיות הבר, וכמובן משמשים מקור מזון ופרנסה עבור אנשים רבים בכל רחבי העולם. היום מצוין יום האוקיינוסים העולמי, שמטרתו לעורר את המודעות לצורך לשמור על האוקיינוסים, הימים והחופים.

עמותת אקואושן, הפועלת למען קידום שמירת הסביבה החופית והימית בישראל, בשיתוף איגוד ערים כרמל־שרון, מובילה סדרת מפגשים חווייתיים וחינוכיים המעניקים הצצה יוצאת דופן לעולמם המופלא והנסתר של החי והצומח בים ולאתגרים והשפעות האדם על הסביבה החופית והימית. המפגשים, המיועדים לקהל הבוגר, מתקיימים לאורך רצועת החוף הים תיכונית הישראלית בכל ימי שישי של חודש יוני, וניתן להירשם באתר אקואושן.

מחר יתקיים סיור תחת הכותרת "כל הנחלים זורמים לים – חולות נודדים ועקבות בחול", בגן לאומי שפך נחל אלכסנדר וחוף בית ינאי. מדובר בסיור בעקבות החיים והמגוון הביולוגי בדיונה ובחוף הים, כולל הדרכת גששות של זיהוי עקבות בחולות ולמידה על חיות הבר. בהמשך החודש יתקיימו סיורים בפארק נחל חדרה על ההשפעות הסביבתיות של האדם על הים, בחוף ג'סר אל־זרקא - על תרבות החיים בכפר ששוכן על שפת הים, ובגן לאומי תל דור.

תמר טננבאום, מנהלת מחלקת החינוך בעמותת אקואושן, אומרת: "אנחנו בעמותה שמים בראש מעיינינו את חשיבות קידום נושא השמירה על האוקיינוסים, וכך גם בפעילויות והסיורים שאנחנו מובילים לקידום והעלאת המודעות לנושא. נמשיך לפעול בכל הכוח למען שמירת הסביבה הימית שלנו והחינוך לערכים בנושא".

עלות סיור בודד הינה 35 שקל למבוגר, וניתן לרכוש כרטיס לכל סדרת הסיורים. מספר המקומות מוגבל.