ביום שלישי שעבר, לאחר צאת יום הכיפורים, התגלתה תקלה בתחנת השאיבה של תאגיד הביוב הבאר השלישית של הערים רחובות ונס ציונה, הנמצאת בשטח הגן הלאומי נחל רובין - שפך נחל שורק. כתוצאה מהתקלה זרמו מי ביוב לנחל. אנשי רשות הטבע והגנים עודכנו על כך, וכן בעובדה שמדובר בתקלה נקודתית המטופלת מיידית - אבל בדיקה של פקח הרשות במקום חשפה כי מדובר בבעיה רחבה יותר ובזרימה של מי הביוב מערבה.

יואב גרינברג, פקח ניטור נחלים ברשות הטבע והגנים, מספר: "הגעתי למקום כדי לוודא שהתקלה תוקנה והופסקה זרימת הביוב לנחל, ובמקום זאת ראיתי שהתקלה לא טופלה כנדרש והזרימה התפשטה.

"צוות של התאגיד הגיע למקום, והחל לבצע באמצעות ביובית שאיבה של הביוב הגולמי תהליך שצפוי לקחת כיומיים. עם סיום התהליך, נבצע הערכת מצב עם צוות אקולוגים של הרשות על המשך הטיפול, ומזעור הנזק - אבל כבר עכשיו אפשר לומר שמדובר בנזק חמור לגן לאומי מוכרז, פגיעה בדגה המקומית ובערכי טבע המתקיימים בסביבה זאת. אנו פועלים למזער את הנזק, ולהשיב את הטבע במהרה לתפקוד מיטבי".
במשרד להגנת הסביבה אומרים כי הם רואים בחומרה כל אירוע של זיהום מסוג זה: "נדרוש תחקיר מלא ומעמיק מתאגיד המים, ובהתאם לממצאים, לרבות מידע שיתקבל מרשות הטבע והגנים, נפעיל את סמכותנו, לרבות אכיפה".

נחל שורק הוא אחד הגדולים בנחלי מרכז הארץ, ואורכו כ־70 ק"מ. ראשית יובליו העליונים במבואות רמאללה, ובדרכו הארוכה לים הוא חולף בפאתי ירושלים, בית שמש, גדרה ויבנה. בחלקו התחתון של הנחל זורמים מים כל השנה. בעבר היו אלו מי מעיינות נקיים, וכיום זורמים בו מי שפכים שעברו טיהור (קולחים) - אך גם לאחר הטיפול הם אינם ראויים לשתייה.

הגן הלאומי נחל רובין – שפך נחל שורק מתאפיין בשילוב של בתי גידול לחים, כגון ערוץ הנחל, גדותיו ובריכות מים עם בית גידול של חולות מיוצבים. בתי הגידול האלה נדירים ועשירים בצמחים, שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה.