החוק למחזור פסולת אלקטרונית בישראל, שנחקק לפני כ־12 שנה, הוא הראשון בישראל שמתעדף העסקה של אנשים עם מוגבלות. במסגרת החוק הוקמו שני תאגידי מחזור שאמורים לפעול לאורו ולקדם ייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות בקרב עובדיהם ובקרב המפעילים שעמם הם מתקשרים, לטובת המחזור.

בגין חיזוק לימודי הרוח: פרס הספרייה הלאומית הוענק לשלושה מורים
ח"כ מתן כהנא יוצא נתניהו בנושא חוק הגיוס: "צה"ל צריך לוחמים. זה צורך קיומי, די עם הספינים"

בשבוע שעבר שלח רונן יואלי, מנכ"ל "אקומיוניטי - תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית" - מכתב לאתרי הטיפול בפסולת חשמלית ואלקטרונית, שבו הסביר כי התאגיד ישלם תמריץ כספי למפעיל המעסיק אנשים עם מוגבלות בהעסקה ישירה, ביחסי עובד מלאים ובהתאם לחוק, כך שככל שאתרי המחזור יגדילו את מספר העובדים עם מוגבלות המועסקים על ידם - יגדל התמריץ.

"תאגיד אקומיוניטי חרט על דגלו לקדם העסקת אנשים עם צרכים מיוחדים בתחום מחזור הפסולת האלקטרונית, ואנו גאים להוביל לעבר המטרה המקודשת והחשובה הזו. אני משוכנע שגופים וארגונים נוספים יבואו בעקבותינו", אומר יואלי. "התאגיד החליט כי ישלם תוספת של שקל לכל טון פסולת אלקטרונית שתמוחזר, כפול מספר העובדים עם מוגבלויות המועסקים בהעסקה ישירה.

הטבת העידוד תשולם פעמיים בשנה, החל מחודש יולי הקרוב. על מנת להצליח להגדיל את מספר העובדים עם מוגבלות המועסקים בתחום המחזור, נשמח ללוות את אתרי המחזור ככל שיבקשו. אנו מאמינים כי בשילוב כוחות נקדם מטרה נעלה כחלק מחזון התאגיד ודרישות החוק", מוסיף יואלי. תאגיד אקומיוניטי פועל לאיסוף פסולת אלקטרונית ביותר מ־120 רשויות ו־650 יישובים בישראל והוא מחזיק כ־4,100 נקודות איסוף ומחזור.

בישראל מייצרים מדי שנה בין 130־160 אלף טונות של פסולת אלקטרונית, המחייבת טיפול מקצועי ובקרה קפדנית על מנת לצמצם את השפעתן הסביבתית. כשמכשיר אלקטרוני או סוללה נטמנים באדמה, נוצר זיהום והפגיעה עלולה להיות חמורה וקטלנית. לכן, יש למחזר פסולת אלקטרונית ופסולת מסוג זה ואין לזרוק יחד עם אשפה ביתית רגילה.