עיריית ירושלים תקיים היום במוזיאון המדע בעיר את הכנס השנתי לקיימות וקהילה, ותפתח את פסטיבל "ירוק מבפנים ומבחוץ", שיימשך עד סוף השבוע. הכנס והפסטיבל יעסקו בהתמודדות מול משבר האקלים הפוקד את העולם, ובשאלה כיצד הוא משפיע על חיינו.

במסגרת הכנס, המתקיים זו השנה השישית בהובלת עיריית ירושלים ומרכז השל לקיימות, יעסקו האירועים במגוון נושאים ובהם: התמודדות של רשות מקומית עם משבר האקלים, תושבים אקטיביסטיים ויזמים הפועלים בנושא, יחסי הגומלין ביניהם, יצירת שותפות בריאה לאורך זמן ועוד.

הכנס מיועד לכלל האוכלוסיות בעיר וייערך בין השעות 9:00־15:00 במטרה להנגיש את חזית הידע והעשייה בתחום הקיימות והקהילה מהארץ והעולם לנוכח משבר האקלים. לאחר הכנס והחל מהשעה 16:00 ייפתח הפסטיבל עם קבלת פנים חגיגית בחצר המוזיאון ביוזמת שדולת "ירושלים בת־קיימא" והמחלקה לקיימות חברתית באגף חברה של עיריית ירושלים. הפסטיבל יתקיים מהיום ועד יום שישי ותינתן בו אפשרות לארגונים ולמיזמים בירושלים שתורמים לקיימות העירונית ולהתמודדות במשבר האקלים באמצעות עשייתם, לפתוח את שעריהם לקהל הרחב.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר: "שינוי האקלים הוא אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר שאיתם מתמודד העולם. גם בארץ אנחנו חווים אותו בשנים האחרונות עם יותר גלי חום, שיטפונות ובצורת המחמירים משנה לשנה. ירושלים היא בין הראשונות בישראל שגיבשה וקידמה היערכות מקומית למשבר האקלים וניצבת בשורה אחת עם המתקדמות שבערי הבירה בעולם. השנה נעסוק במשבר האקלים ביתר שאת. מחובתנו להציל את כדור הארץ למען הדורות הבאים".