קלקר, או בשמו המקצועי פוליסטירן מוקצף, הוא חומר המזוקק מנפט שלא מתכלה במשך מאות שנים.

חריש, שהוכרזה כעיר בשנה הנוכחית, נמצאת באכלוס מתמיד, הכולל מעברי דירות ורכישה נרחבת של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה עטופים באריזות קרטון וקלקר. לאור הכמויות הגדולות ביצעה העירייה בדיקה מדגמית שממנה עלה כי נאספו 40 קוב של אריזות קלקר בתוך שבועיים, שהם 10 אחוזים מתכולת הקרטוניות בעיר. האריזות הללו הוסיפו משקל רב בתוך המכולות שהעבירו אותן להטמנה ולעלות כספית גבוהה. 

לאחר התייעצות עם תאגיד המחזור "תמיר", החליטה עיריית חריש להכניס לשימוש מכונת גריסה לטובת פינוי הקלקר הדחוס למחזור. המכונה, גורסת את הקלקר ולוחצת אותו ביחס דחיסה של 1:50, כאשר תאגיד "תמיר" משתתף בחלק מההוצאות.

בארבעת השבועות הראשונים של הפיילוט, נדחסו 1.5 קוב של קלקר דחוס - כמות זאת שווה ל-75 קוב אריזות קלקר, כלומר 3 מכולות ועלות של 1500 ₪ בחודש. מעבר לחיסכון הכספי, בהתנהלות זו העיר חריש תורמת רבות למאבק בשמירה על הסביבה.

ישי גבירצמן, מנהל מחלקת התפעול בעירייה, העריך: "בחודשי הקיץ, שבהם תהליך האכלוס בחריש יהיה גדול פי כמה, נהיה עדים לכמות קלקר גדולה ביותר שאף תייצר רווח לעירייה מהסיבה שצמצמנו את כמות המכולות היוצאות מהעיר".

כזכור, בהתאם למדיניות ראש העיר, יצחק קשת, אנשי העירייה מובילים את השמירה על איכות הסביבה כחזון מרכזי בעיר. כך גם תיפתח בקרוב טיילת יער שמקיפה את הישוב ומשתלבת בחורש הטבעי מסביבה, עם שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל. בעיר גם נטועים יותר מאלף עצי פרי מניבים להנאת התושבים. לאחרונה גם ציירו ילדים מגני הילדים את עצי הפרי האהובים עליהם ועשרות מהם ניטעו מייד כשהסתיימה שנת השמיטה.