לבית החולים לחיות בר שבספארי ברמת גן הגיעה שקנאית פצועה מעמק בית שאן. במבט ראשוני ניתן היה להבחין כי היא סובלת מפצע באזור בית החזה ומפציעה נוספת ברגל ימין. מכיוון שישנן פגיעות ומחלות שאינן נראות לעין והשקנאית נראתה חלשה והייתה היפותרמית, נעשו שלל בדיקות נוספות.

לשמחת הווטרינרים של בית החולים, צילומי הרנטגן הראו, כי היא אינה סובלת משבר ברגל, אך נראתה פגיעה ברקמות הרכות בקרבת מפרק כף הרגל. בדיקות הדם גילו כי היא סובלת גם ממחלת ניו קאסל - מחלה נגיפית מידבקת מאוד הפוגעת בעופות. לאחר קבלת טיפול ראשוני היה עליה להיכנס לבידוד עד להחלמה מלאה.

השקנאית שהתה בבידוד כשבועיים, ובמהלכו קיבלה טיפול תומך ומנוחה רבה, עד להחלמתה. כאשר בדיקות הדם שלה חזרו להיות תקינות ואישרו כי היא התגברה על המחלה הנגיפית, הוחלט על הידרותרפיה (טיפול במים) אינטנסיבית. לשם כך, הובאה אל בית החולים בריכה גדולה, שתוכל להכיל את גודלה של המטופלת ולאפשר לה לנוע בסביבה המימית. במשך כשלושה שבועות, השקנאית העדינה עברה הידרותרפיה על בסיס קבוע, מספר פעמים בשבוע, וניכר שיפור קל אך אטי.

בשלב זה הצוות הבין שכדי להגיע למצב שבו תוכל לשוב אל ביתה בטבע, עליה לפתח את היכולות הטבעיות שלה אשר נפגעו בפציעה. לשם כך, היא זקוקה למאגר מים גדול יותר, שיאפשר לה לשחות למרחקים, לדוג, וגם לעוף במרחב. לאחרונה היא הועברה לשיקום בשמורת החולה להשגחת הפקחים והווטרינרים של רשות הטבע והגנים. היא סומנה בצבע כדי להקל על זיהויה, ונמצאת תחת מעקב צמוד.

כשמצבה ישתפר, ייתכן שתוכל לשוב לטבע, בתקווה שנראה אותה מבקרת בארץ בעונות הנדידה הבאות. במקרה שהיא לא תהיה כשירה לשוב אל הטבע, השקנאית תישאר בשמורת החולה ביחד עם בני מינה, שקנאים פצועים נוספים.