קק"ל ומועצת הדבש יחלו לרגל ט"ו בשבט במבצע נטיעות של כ־45 אלף עצים צופניים ברחבי הארץ, בניסיון להציל את ענף הדבורים שמצוי בסכנת הכחדה בשל מיעוט מזון (צוף), על רקע משבר האקלים, התרחבות שטחי הערים והכבישים וצמצום שטחי החקלאות ואזורי הבר.

במועצת הדבש ציינו כי דבורת הדבש היא המאביקה (מפרה) המרכזית בטבע, והיא אחראית להאבקת כ־80% מהגידולים החקלאיים בעולם. במסגרת הפרויקט המשותף, קק"ל מגדלת מדי שנה עבור הדבוראים עשרות אלפי שתילי עצים ושיחים צופניים, שניטעים ברחבי הארץ בשיתוף הדבוראים.

במקביל, מועצת הדבש משתפת את חברי היישובים, במטרה להגביר את המודעות לשמירה על הטבע והבר, ולהבנת חשיבות דבורת הדבש לגידולי החקלאות וייצור מזון מהצומח, ובנוסף מארגנות מועצת הדבש וקק"ל נטיעות בפרויקטים לאומיים. על פי נתוני מועצת הדבש, בישראל עובדים מאות דבוראים המטפלים בעשרות אלפי כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ, כאשר כ־80 אלף כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות.  במועצת הדבש הוסיפו כי ערך האבקת הדבורים לתל"ג החקלאי בישראל עומד על כ־ 3.5 מיליארד שקל בשנה.

מנהל מדור הזרעים בקק"ל, חגי יבלוביץ: "תהליך החלוקה של השתילים נעשה בשיתוף פעולה עם מועצת הדבש והדבוראים, ובשנים האחרונות נעשה הליך של דיוק וייעול התהליך, במטרה לסייע לדבוראים ולענף הדבש, ובו בזמן לקבל את כל שירותי המערכת שנותנים לנו העצים, כגון קיבוע פחמן, יצירת חמצן ושמירה על הקרקע מסחף ומפלישות בית גידול לבעלי חיים".

מנכ"ל מועצת הדבש אפי רייך הוסיף: "אנו פועלים באופן רצוף באיתור שטחים נוספים מתאימים לנטיעה בישראל, במטרה להגביר את אספקת מקורות הצוף עבור דבורת הדבש, אשר הינה המאביקה המרכזית בטבע, ולכן קיימת חשיבות עליונה להתגייסות כוללת של כלל הגופים בישראל לטובת נטיעות צופניות".