איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה מזהיר כי רעידות האדמה ביממה האחרונה בטורקיה ובסוריה הן תמרור אזהרה חמור למה שחלילה יקרה כאן במקרה שהרעידה תתרחש בישראל.

"כ־2.5 מיליון טון חומרים מסוכנים מאוחסנים באזור מפרץ חיפה ואירוע דומה עלול לגרום לכך שמלבד הנפגעים בהתמוטטות בתים, יפגעו גם רבים מחשיפה לחומרים מסוכנים", נמסר ב הודעת האיגוד, "עלינו לזכור כי אזור המפרץ נמצא בסמוך לשבר יגור, ומדובר באתר מועד לפורענות בכל הנוגע לרעידות אדמה. האירוע בטורקיה הוא תמרור אזהרה חמור לכולנו".

באיגוד ערי מפרץ חיפה מדגישים כי אומנם התקבלה בממשלה החלטה לפינוי בתי הזיקוק מהמפרץ, אך ללא תאריך יעד ותקציב להוציאה לפועל. "מוטב לזרז את ההליכים ולקבוע יעדים ומועדים לפינוי, על מנת שחלילה לא יקרה אסון בזמן שאנו ממתינים להוצאת המפעלים מהאזור" אומרים באיגוד ומוסיפים: "אנו מזכירים כי שלב א' של סקר הסיכונים של המשרד להגנת הסביבה הוגש רק בשלהי שנת 2019, כשלוש שנים לאחר המועד שנקבע. הסקר התמקד בתקריות תפעוליות שגרתיות במפעלים וגורמי סיכון בלבד.

"השלב הבא היה אמור לעסוק בתקריות חמורות העלולות להתרחש כתוצאה מרעידת אדמה ו/או כתוצאה מפגיעה עוינת, חבלנית או מלחמתית. סקר זה טרם הושלם עד עצם היום הזה. בינתיים, הסחבת הממשלתית חושפת את מטרופולין חיפה לאסון דוגמת רעש אדמה שייפגע בתעשיות החומרים המסוכנים כאן".