עיריית ירושלים ומינהל החינוך העירוני שלה פותחים הבוקר, זו השנה השנייה, את "מתאקלמים - שבוע האקלים הירושלמי". במסגרת השבוע, התלמידים יתנסו בלמידה חווייתית, ויתקיימו שיעורים מיוחדים ומגוון פעילויות בנושא שינויי האקלים בגני ילדים ובבתי ספר במערב העיר ובמזרחה.

במערב העיר ישתתפו כ־3,000 תלמידים מחטיבות הביניים והתיכונים בהרצאות מפי מומחים שישתפו אותם בעשייה למען האקלים, ובהן: הרצאה על אופנה הוגנת, על מחיר תרבות הצריכה ועוד רבות. בנוסף, כאלף תלמידי חטיבות הביניים יצפו בהצגה "גרטה", בהשראת סיפורה יוצא הדופן של גרטה טונברג, הנערה השוודית שסחפה אחריה מיליוני ילדים מכל העולם למאבק למען האקלים. מעל ל־10,000 תלמידי יסודי ישתתפו בפעילויות מיחזור, ובמאה גנים יקבלו הילדים ערכות פעילות להפחתת פסולת ואהבת הטבע.

במוסדות החינוך במזרח העיר יציינו את שבוע שינוי האקלים, כשעשרות מורים וגננות ישתתפו בשני כנסים בנושא קיימות: כנס למורי יסודי ועל־יסודי המקדמים את תחום הקיימות בבית ספרם, וכנס נוסף לגננות המשלבות בגן על בסיס יומיומי תכני קיימות. קבוצת מנהיגות הנוער לקיימות של מזרח העיר תעביר פעילות משחקית לכ־1,200 תלמידים בחטיבות הביניים ובבתי ספר יסודיים. במהלך השבוע ישתתפו תלמידי העיר בסדנאות ופעילויות רבות על קיימות וערכים אקולוגיים, שיועברו בין היתר על ידי קק"ל, מוזיאון המדע בירושלים ע"ש בלומפילד, הגן הבוטני של האוניברסיטה העברית, סינמטק ירושלים ועוד.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "נשתף את התלמידים הירושלמים ונחשוף אותם לפתרונות השונים להגנה על כדור הארץ והסביבה בצורה הטובה ביותר". יו"ר קק"ל יפעת עובדיה־לוסקי הדגישה: "החינוך להגנה על הסביבה מטמיע בתלמידים ערכים, והוא גורם מרכזי בשינוי".