מליאת הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) בקריאה ראשונה תיקונים לחוק התכנון והבנייה, המגדילים את מספר נציגי הממשלה במוסדות התכנון. על פי הצעות החוק, בה תמכו 27 חברי כנסת לעומת 23 מתנגדים,  יוחלף נציג שר החקלאות בנציג המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי. עם זאת, על מנת להביא לכך שגם שיקולי הגנה על החקלאות ישקלו בהליך התכנון, מוצע להוסיף נציג נוסף למוסדות התכנון שיהיה נציג שר החקלאות.

בנוסף אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הגדלת מספר חברי הממשלה במועצה הארצית לתכנון ובנייה ל-13, זאת, על מנת לממש את החלטת הממשלה מס' 137, שבמסגרתה הונחה שר הפנים להוסיף את שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות או נציגה להרכב המועצה הארצית. 

שרת הההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, אמרה לאחר אישור החוק בקריאה ראשונה, כי "שמעתי היום ברדיו שזה יום המעשים הטובים. אז המעשה הטוב הראשון שלנו להיום יהיה להצביע בעד חוק התכנון והבנייה. אישור תכנית מתאר ביישובים במגזר הכפרי הואט עד כדי כך שהסיכוי לאישור תכנית הוא פחות מתכנית אחת לשלושים שנה. בקהילות הכפריות אין הרבה מצביעי ימין אבל אנחנו נפעל למענם נפעל להצלתם כי אנחנו בעד ההתיישבות באשר היא".

בארגוני הסביבה חוששים מהמהלך וטוענים שהוא יביא לפגיעה בסביבה בגלל הפרת האיזון בין מספר נציגי הממשלה לנציגי ארגוני הסביבה. כדי לענות על הבעיה הזאת הודיעו במשרד להגנת הסביבה כי יפעלו להחזרת האיזון במודות התכנון ולחיזוק הייצוג הסביבתי. השרה עידית סילמן אמרה כי "על מנת לתת ביטוי הולם לאינטרס הציבורי-סביבתי, יש חשיבות לשמור על הרכב מוסדות התכנון, כך שעל כל הוספה של נציג ממשלה ממשרדים מוטי פיתוח, יש צורך לאזן עם נציג ציבור שאינו מוטה פיתוח, מגופים ממשלתיים ושאינם ממשלתיים. נמשיך לפעול למניעת החלשת היבטי הסביבה במערכת התכנון המתרחשת בשבועות האחרונים ביתר שאת".

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "אין שום הצדקה להגדלתו של ייצוג הממשלה, במוסדות התכנון. בהרכביהם של מוסדות התכנון השונים כיום, אנו מוצאים ייצוג לשלטון המרכזי, לשלטון המקומי ולחברה האזרחית. השינוי המדובר, יפגע באיזון המתקיים במערכת התכנון, המורכבת ממספר בעלי תפקידים, המייצגים, כל אחד מהם, אינטרסים שונים. ממילא שמור לממשלה רוב וכוח משמעותי במוסדות תכנון רבים. מאחר וישנה נכונות לבחון שינויים בהרכביהם של מוסדות התכנון, יש להגדיל את מספרם של נציגי הרשויות המקומיות והחברה האזרחית, במוסדות התכנון".