על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, מדי שנה מתגלים בעולם כ-1.4 מיליון גברים עם סרטן הערמונית. בישראל, על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות, עומד מספרם על כ-2,800 מדי שנה. לצורך האבחון עברו עד היום מיליוני גברים בעולם בדיקה פולשנית הנקראת ביופסיה, אך במרבית המקרים התוצאה הייתה שלילית. כך, למשל, מתוך מיליון ביופסיות בארצות הברית רק 250 אלף התגלו כסרטן - כלומר 75% היו שליליות וכנראה מיותרות.

לאחרונה אושרה בעולם וגם בישראל פריצת דרך המאפשרת להעריך את הסיכון לנוכחות סרטן אגרסיבי בערמונית ברמת דיוק של כ-90% באמצעות בדיקת דם פשוטה. הבדיקה נקראת IsoPSA ומאפשרת לרוב המטופלים להימנע מהביופסיה הפולשנית. החידוש הדרמטי היא העובדה שהפענוח מזהה את מבנה החלבון בדם שנובע אך ורק מגידול סרטני.

הבדיקה המהפכנית פותחה על ידי החברה האמריקאית קליבלנד דיאגנוסטיקה הנכללת בפורטפוליו החברות של מרחביה אחזקות הישראלית. מדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב בעלת מגוון השקעות בטכנולוגיות רפואיות בדגש על פתרונות מתקדמים לרפואה. הבדיקה מופצת בישראל על ידי מדיקל לינק מקבוצת בייבי לינק המספקת בדיקות חדשניות ופועלת כבר 15 שנה בארץ.

הודות לפריצת הדרך, בדיקת הדם כבר נכללת במרבית הביטוחים המשלימים של קופות החולים וכן ברוב ביטוחי הבריאות הפרטיים בארץ.