מחקר שנערך בספרד גילה שאכילת אגוזי מלך באופן קבוע מסייעת להתפתחות הנפשית של מתבגרים. אגוזי מלך מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3, הממלאות תפקיד חשוב בהתפתחות המוח, במיוחד בשלבי החיים המוקדמים. 

מתלבטים מה לאכול? כל היתרונות הבריאותיים באגוזי המלך

החוקר ג'ורדי גולבז, ראש צוות המחקר מהמכון לחקר הבריאות בברצלונה אמר כי "שלב ההתבגרות כרוך בשינויים חיוניים ושינויים הורמונליים הממריצים את הצמיחה של האונה הקדמית של המוח, שהיא החלק אחראי על תפקודים נפשיים אנושיים, ואז אם הנוירונים באזור זה יקבלו את החומרים המזינים שהם צריכים, הם יתחברו טוב יותר".

במסגרת המחקר שפרסם כתב העת המדעי "Clinical Medicine", צוות המחקר חילק קבוצה של 700 תלמידי תיכון בברצלונה, בין הגילאים 11-16, לשתי קבוצות, אחת הקבוצות קיבלה 30 גרם אגוזי מלך מדי יום במשך שישה חודשים. החוקרים מצאו שחברי הקבוצה שאכלו אגוזים במשך 100 ימים לפחות (לאו דווקא כל יום) הגבירו את יכולת המיקוד שלהם, עם ירידה בתסמינים של תסמונת היפראקטיביות לסובלים מבעיה זו בקרב חברי הקבוצה הזו.

בהצהרות לאתר "מדיקל אקספרס", המתמחה במחקר רפואי, אישרה גולפס כי הקבוצה שלא קיבלה אגוזי מלך "לא עברה שום שינוי, כמובן", והוסיפה כי ניסוי זה מוכיח כי אכילת ארוחה בריאה חשובה עבור השגת התפתחות נפשית ופסיכולוגית של מתבגרים.