המאזינה בת ה-78 שיתפה כי היא סובלת מפטרת על הלשון וסיפרה על הטיפול הרפואי שניתן לה. פרופ' קרסו ביקש מהמאזינה להבין מהן התרופות אותן הוא נוטל, והסביר: " בדרך כלל פטרת בפה, בנרתיק, בריריות, מופיעה לרוב כשיש ירידה במערכת החינסון או כשמקבלים אנטיביוטיקה שגורמת לירידה, או סטרואידים, קורטיזון או טיפולים אחרים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

המאזינה ציינה:"כנראה שמערכת החיסון שלי קצת ירדה, אני במעקב אצל המטולוג כי הבדיקות יצאו לא טובות. היה חשד למיאלומה, אני במעקב, כל 4-3 חודשים אצל הרופא". קרסו השיב: "זו יכולה להיות סיבה, בדרך כלל צריכה להיות סיבה, או מחלה כרונית או מחלת דם, או קורטיזון או אנטיביוטיקה. זו כנראה מחלת הדם. דרקטרין זו תרופה טובה, יש לכסניות מציצה נגד פטרת".

המאזינה הוסיפה כי רכשה פרוביוטיקה למציצה. "זה נהדר אך לא במקום הדקטרין, זו תוספת. מציע שחצי שעה לפני שאת מורחת אל תאכלי, תשטפי טוב את הפה, ואז תשימי את הדקטרין ולפחות חצי שעה או 45 דקות תנסי לא לאכול. היתרון הוא שיש רוק בפה והוא מוריד את זה לוושט, לרוב אם יש פטרת בלשון היא יורדת לוושט, לכן זה טיפול טוב גם לוושט. מה שעוד אני מציע הוא להפחית את כמויות הפחמימות והסוכרים", הוסיף פרופ' קרסו.

עוד אמר כי "סוכרת לא מאוזנת גם יכולה להיות סיבה לסוכרת. מה שלא יהיה, תנסי כמה שאפשר להוריד את הפחמימות. תקני בבית מרקחת מנקה לשון, זה מכשיר פלסטיק שבעזרתו מגרדים את הלשון. כשאת מצחצחת, תצחצחי קצת את הלשון. זה לא נעים אבל זה טוב. לא הייתי מורח על הלשון, למרות שזה אחד השמנים היחידים שמותר להשתמש בהם בלי למהול. בינתיים לא הייתי מערב אותו יחד עם התרופות".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm