מחקר חדש, שפורסם ב-European Heart Journal - Digital Health, אישר כי דיבור באמצעות טלפון נייד במשך 30 דקות או יותר בשבוע מעלה את הסיכון לפתח לחץ דם גבוה.

המחקר, שפורסם על ידי מספר אתרים העוסקים בענייני בריאות, הראה כי רמות נמוכות של אנרגיית תדר רדיו הנפלטת מטלפונים ניידים נקשרו ליתר לחץ דם בגוף.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כ-1.3 מיליארד מבוגרים בין הגילאים 30 עד 79 ברחבי העולם סובלים מיתר לחץ דם, והוא מהווה גורם סיכון מרכזי להתקף לב ושבץ מוחי.

המחקר קבע בנוסף כי לדיבור בטלפון לפרקי זמן ארוכים עלולות להיות תופעות לוואי על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו, והיא עשויה להופיע במספר תסמינים, אשר כוללים:

מגביר את מתח השרירים: אחת מתופעות הלוואי השכיחות ביותר של דיבור בטלפון לפרקי זמן ארוכים היא מתח שרירים בצוואר, בכתפיים ובזרועות, כאשר החזקת הטלפון לפרקי זמן ארוכים עלולה לאמץ את השרירים הללו, וכתוצאה מכך לגרום לאי נוחות וכאבי ראש מתמשכים.

כאבי אוזניים או נזק לעור התוף: תופעת לוואי אפשרית נוספת היא, כאשר אם הטלפון מוחזק קרוב מדי לאוזן או אם עוצמת הקול חזקה מדי, שימוש מתמשך באוזניות עלול לגרום גם לבעיות אוזניים כמו טינטון, מה שמוביל לחרדה, דיכאון והפרעות שינה.

מתיחת עיניים: הסתכלות על מסך טלפון לפרקי זמן ארוכים עלולה להוביל למאמץ בעיניים, מה שעלול להוביל ליובש, ראייה מטושטשת וכאבי ראש. זמן מסך מוגזם עלול להוביל גם להשמנה.

הפרעות בריכוז: אם מדברים בטלפון בזמן ביצוע משימות אחרות כמו נהיגה, הדבר עלול להסיח את דעתנו, להיות מסוכן ולגרום לתאונות.

מתח: שיחות טלפון טעונות רגשית או מלחיצות מובילות לרמות מתח גבוהות יותר, אשר יכולות להיות להן השפעות שליליות על הבריאות הפיזית והנפשית.