אחרי כמעט 40 שנה, המכון האונקולוגי במרכז הרפואי 'שמיר-אסף הרופא' הסמוך לכיכר המיון הראשית, עובר בימים אלה לבניין זמני (בנין 202) לצורך הקמת מכון חדש, רחב-ידיים וכוללני לטיפול בסרטן (בתרומת 'קרן הלמסלי'). רגע לפני הריסת הבניין ולראשונה במרכז רפואי בישראל, המכון האונקולוגי הישן יהפוך לתערוכת גראפיטי מקורית ומעניינת למגוון אמני רחוב שונים בניהולה של האוצרת דינה שגב.

ביום שלישי ה- 16.5.23 יערך מפגש מרגש בין נציגי ההנהלה, צוות המכון, עובדי בית החולים, מטופלים בעבר ובהווה ובני משפחותיהן  –למפגש אומנות ופרידה מהמבנה הישן. במסגרת האירוע  קירותיו של הבניין ימולאו מסרים של זיכרון, תקווה, העצמה וניצחון על הסרטן. 
עבודות האמנות תוצגנה בבניין לציבור ברחב עד לערב יום חמישי 18.5.23. 

"המרכז הרפואי שמיר נמצא בתנופת פיתוח גדולה בשנים הקרובות, והמכון האונקולוגי הוא אחד ממרכזי המצוינות שלנו בשמיר , הצפוי לעבור שדרוג של ממש  בתנאי הטיפול ובשירות למטופל ובני משפחתו. אני מברכת את ד"ר רעיה ליבוביץ וצוות המכון על היוזמה המקורית והמרגשת להיפרד מהבניין המיתולוגי בתערוכת גראפיטי מיוחדת הנותנת דרור לנפש היוצרת ולנפש הנאבקת במחלה הקשה ומזמינה את כולם לבוא ולהתרשם מעבודות הגרפיטי המרשימות ומרגשות כאחד" הדגישה  ד"ר אסנת לבציון קורח מנהלת המרכז הרפואי  

ד"ר רעיה ליבוביץ, מנהלת  המכון האונקולוגי בבית החולים 'שמיר' ציינה כי "המכון האונקולוגי ההיסטורי ב'שמיר' שרת את חולי הסרטן של מישור החוף והשפלה כמעט 40 שנה, וקירותיו 'ראו' כבר הכל. הרגשנו שלא יהיה זה נכון להרוס בניין כזה כך סתם, ולכן אנחנו הופכים את הריסת הבניין לחגיגה של אמנות, זיכרון, תקווה והעצמה, מתוך ההכרה כי המטופלים והצוות – חד הם במאבקם המשותף במחלת הסרטן. הבניין החדש שייבנה במקומו של הישן ייתן מענה כוללני, רב-תחומי וביחד עם זאת אישי, תוך דאגה לא רק לבריאותם אלא גם לרווחתם של המטופלים ואיכות חייהם".

יצויין כי קרן הלמסלי ע"ש לאונה והארי הלמסלי  תרמה כ-9 מיליון דולר לטובת הקמת מכון אונקולוגי חדש והפיכתו  למרכז סרטן מקיף 'חדיש' המתאים לטיפול הכוללני המוענק לחולים בשפלת החוף במאה העשרים ואחת. בין היתר, תעוצב קומת הקרקע באופן ייחודי, פרטי  וידידותי יותר למטופלים המקבלים טיפול אמבולטורי וייבנו שתי קומות נוספות: קומת מרפאה וקומת טיפול פליאטיבי. בנוסף, מתוכנן להיבנות במרתף הבניין  מכון קרינה חדשני.